Followers

Wednesday, February 11, 2009

Kek Gulung Coklat


Uwaaaaaa!!!! Aku tak tahu di mana salah dan silapnye hingga kek gulung aku jadi macam ni. Ni kali kedua aku buat kek gulung dari resepi Mamafami ni. Yang kali pertama ada kat sini. Resepi pun ada kat situ jugak. Kali pertama buat memang aku sangat puas hati. Sedap dan lembut. Gebus youuuu.

Kali kedua ni bukanlah tak lembut. Lembut jugak. Bukan tak gebus, gebus gak. Tapinya ntah kenapa kek aku melekat. Ya amatlah seksanya aku nak menggulung tadi. Jadi tak dapatkan aku nak posing maut kek gulung ni. Potonglah semua dan simpan dalam bekas. Tengok kat gambo tu pun leh nampak betapa celarunye kan...? Udah le pulak ni kali pertama aku buat celoreng2 tu...sayang betui la...

13 comments:

Azita said...

1st time tengok ingatkan cinnamon roll, dah baca baru tau! sorry eekk.. errr...mintak satu leh??

hana said...

takpe.... kasik praktis sampai pueh ati! gulung tuh dh cantik dah tuh!

Eda said...

harharhar,...elok gak la tu..dari pada aku yg buat..trus takde rupa..asalkan sedap..jalannnn je kak fiza kan..

Aishah@Ariffin@Aqil said...

nampak dah gebu n lembut akak...
teringin nak tgk celoreng tu...itu yg buat kite gian nak meng sroll...
maybe pisau tak tajam kot...or kena lemah lembut lagi masa potong...kite kalu ganaz 1st dl jdk camnih gak akak...
try m'roll lagi ahh akak...kite pon esok2 nak wat lg gak nih..

good luck ya...

anawahid said...

x pe la fiza... cuba lg... akak nih swiss roll lum berani nk ry n error lg... hehehe

Rafizah Nordin said...

k ita,
silap pandang ye...tu la main serbu jek...bace heading dulu kak...heee

hana,
mmg banyak kene praktis...tq

eda,
nasib baik sedap...klu ak sure masuk tong!

aishah,
pisau tak tajam tu satu hal.tp sebelum dipotong pun mmg udah buruk.dia melekat & menyukarkan proses nak menggulungnya tu...heeee tak puas ati tau sebab kali pertama buat okey jekkk

k ana,
cube la kak...klu ikutkan senang je nak buatnya.mcm buat kek biase tu je...

LilySara (WanIntan) said...

Salam Fiza,hehehe...jgn ngajuk kena cuba sampai boleh....klu jadik tuh post ler segulung kat Intan leh tak....hehehe nampak ngancam jer kek tuh..klu kat cni smua kena wat sdiri...beli pun tak berani...hehehe

p/s: tunggu mood rajin baru leh wat sdiri....

MUMMY ILA said...

suka makan kek ni..tp malas nak buat. apa kata kak fiza je buat utk ila?.. hehehe

Nur Syafawati said...

kakak ku cayang!!!
adikmu ini amat la teringin nak wat kek mcm ni..tapi masih belum confident..hehehe...xpe..1 day..kalau aku nak wat..aku tanyer petua ko yer kakak ku!!?!?!sedap nampak...nyum2..choc lak tu..

Rafizah Nordin said...

k intan,
jauh tu nak pos,heeee

ila,
bile buatkan ade je masalahnye hehehe tgklah ajelah hari tu...yg ni pun bmasalah...

Rafizah Nordin said...

sya,
ape2 masalah dan petua boleh dikongsi.insyaAllah...

:: HUSNA :: said...

ala kak janji sedap sudah....dh masuk dlm perut bcelaru jgk... hihi

Rafizah Nordin said...

husna,
betulla tu...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)