Followers

Tuesday, February 03, 2009

Choc Fudge Spiderman


Apa macam? Cantik tak kek kite. Sangat simple la kan....? Bila topping choc fudge tu dah habis barulah terfikir nak hias kat sekeliling edible image Spiderman tu. Hemppp nak wat camno... dah tak de. Bogel je la Spiderman tu bertenggek kat atas kek tu nampaknye...

Untuk kek tu aku pakai sponge cake ready made je. Kan semalam baru balik memborong kat Bake With Yen. Gitulah...
Sekarang ni (6.50 pm) kek tu belum potong lagi sebab nak tunggu anak bujang balik dari sekolah dulu. Dia yang beria nak mama dia buat kek spiderman sebenarnya. Jadi kenalah tunggu tuan request balik baru potong. Si baby dah meronta-ronta suruh potong. Sampai merajuk2 dah tu. Then mama buat janji nanti mama buatkan kek Barbie pulak untuk dia. (Ala.. mama saje je bagi alasan. Sebenornya anak2 tak bape kisah. Mama je terlebih rajin.) Tapi rajin mama ni ada mood jugak tak. Kalau dah kene malas, bak kata hb... satu sen tak gune, hahaha!!!!

Rounding table yg baru beli semalam... dah pecah dara la ni, heeee


Topping kek @ choc fudge ni diambil dari blog Leen. Thanks Leen sebab berkongsi resepi. Dah nak putus asa dah tadi sebab dari step pertama dah salah. Saya masukkan semua bahan termasuk marjerin pada mulanya. Tengah godek2 dalam periuk atas api tu barulah terperasan tulis kat buku yg marjerin sepatutnya masuk last selepas bahan2 tu sume pekat. Tapi alhamdulillah jadi juga...


Ini ruper keknye hasil tunjuk ajar k mal... Memang lembut je kek ni...terima kasih k Mal... jasamu ku kenang...

10 comments:

Aymy With L♥ve said...

K fiza, meleleh air lior nengok choc fudge tue... bak la sket, bagi kat owg demam niee... heehhe..

Fiza Nordin said...

aymy,
awat demam?la syiannye...heee nak sikit eh...amikla jgn segan2 ya...

nasz said...

nmpk sedap sgt

Syafa said...

begitu kaya dgn coklat!!!aku pun suke choc cake!!!tapi skrg leh tgk je la..hehehe

♥ Eda ♥ said...

aik spiderman tu pun leh makan ke?

A.I said...

aku nak yg kat celah kangkang spiderman tu!!! nakkkkkkk...

Mizz_Ila said...

sedapnyeee

Fiza Nordin said...

ila mmg sedap.kek tu lembut je.ish geram aku tau...klu tuk gathering mesti ade je yg tak kene port luck aku tp biler makan sendiri jadi elok jek...
too xcited nak jumpe kgkwn tu pasal la gak eh...

Fiza Nordin said...

nasz,
:thumbsup:

sya,
klu aku siap anto ke office ko,pun ko tak mo makan ke? hahaha

eda,
gambo spiderman tu mmg boleh dimakan ianya dari gula yg dicampurkan dgn pewarna makanan - edible image.la...ko g kan mase bday akil (zura teddy) haritu...kek dia kan gambo zura,pak ajil & akil...camtu la...

besan,
celah kangkang tu aku punye.klu ko nak g tgk celah kangkang abg kaman, muahaha!!!

♥ Eda ♥ said...

tapi yg mase kak zura dulu dier angkat tak makan...kekekek..tapi klau kek mummy aku tgk dorang mkn..oo sama konsep ehhh..hehe

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)