Followers

Wednesday, February 25, 2009

Cheesy Mushroom Omellette


Breakfast kami - aku, Boy dan Mierza. Resepi search kat internet tapi dah edit banyak, hehehe...

Bahan-bahan
1 sb minyak (aku guna minyak bunga matahari)
5 ketul cendawan butang - dihiris
1 kelopak brokoli - diricik
2 biji telur ayam
1 keping cheese - dipotong2
Garam
Serbuk perisa

Cara-cara
Panaskan kuali dengan minyak. Masukkan cendawan butang. Gaul2kan hingga kecoklatan. Masukkan brokoli. Tutup api. Ketepikan.
Pecahkan telur dalam mangkuk. Perasakan dengan garam dan serbuk perisa. Pukul telur sedikit.
Panaskan kuali leper dan tuang telur.
Taburkan cheese di permukaan telur.
Sudukan cendawan brokoli tadi di bahagian separuh telur.
Lipat telur kepada 2 bahagian.
Biarkan seketika di atas kuali dengan api tertutup.
Angkat dan letak dalam piring. Boleh dimakan dengan roti, sos dan mayonis. Ikut kreativi dan selera tekak sendiri yea...

5 comments:

Mizz_Ila said...

iskh..macam2 resipi la ko ni. aku nak buat tp aku je yg makan benda ni. izz x suka :(

nanti aku je bertambah gemok..anak aku kurus gak

Fiza Nordin said...

ila,
kenalah buat dua jenis bf kalau camtu... :)

ayien78 said...

fiza...ko ni sajer jek letak makanan sedap2....
mcm best la menu ni
weekend ni aku nk trylaaaa

nasz said...

macam sedap je kak za... ish...

Fiza Nordin said...

ayien,
apo lak sajo?tak yah tunggu weekend la... :D

nasz,
sedap le pada yg suker & kena pada tekaknya k...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)