Followers

Sunday, February 15, 2009

Jalan-jalan Valentine's Day


Terima kasih banyak-banyak pada teman2 bloggers yang ucap Happy Valentine's Day semalam. Sebenarnya dah 2/3 tahun aku tak sambut Valentine's Day ni sebab hb tak nak sambut. Tapi sebelum 2/3 tu pun bukanlah sambut beria-ia beno. Ala-ala je... sekadar ucap2an je pehtu kuar jalan-jalan. Tu je pun...

Tapi tahun ni lain sikit. Dalam pukul 9.30 malam, hb keluar. Pergi turun bawah, lepak dengan penduduk blok & pergi checking blok kalau-kalau ada budak2 yg buat perkara tak senonoh ke hape kat tingkat atas.

Aku... lepas tidurkan Mierza, keluar dari bilik tengok2 Boy & Baby tengah belasah eskrim. Aku pun ape lagi kan... join la sekali. Pisang pun dah nazak. Kalau tak dihabiskan sure esok dah tak sedap dimakan. Siap spreet dengan whipped cream lagi banana split aku malam tu. Baru aje aku nak snap gambo, terdengar bunyi grill pagar kat luar berbunyik. Tengok jam dekat dah kul 12 tengah malam. Alamak... papa balik! Sure kena marah ni sebab anak beranak makan eskrim tengah2 malam. Aku pun nyorok-nyorokkan eskrim bawak ke dapur. Tapinya hb masuk2 je umah terus mengekor aku. Heran gak. Pehtu hb hulurkan tangan dan tarik aku, kiss pipi and say "Sory i lambat. Happy Valentine's Day..." Uhhhh sangatlah terkesimanye aku nih, hahaha! Tapi dalam hati usah cerita lah...

Si Baby yang nampak menjerit2 melompat2 "Eeiii papa dengan mama bercinta!" Hahah anak dare aku. Pastu hb tarik aku sekali lagi and cium kat bibir pulak. Saje nak mengusik anak dara dia yang sangat teruja tengok mama dan papanya bercium, hahaha!!! "Suami isteri tak apalah..." sampuk Boy pula tersengih-sengih dari depan tv.

Hemp, tak ada hadiah, tak ada bunga... hanya ucapan. Tapi itu pun dah cukup menggembirakan aku. Terima kasih, abang... I luv you so much!!! Actually hb aku ni bukanlah romantik sangat orangnya. Kalau aku merajuk, pandai2lah nak pujuk hati sendiri. Sangat2 jarang dia nak pujuk2 ni. Aku pun dah terbiasa. Kalau dah sakit hati sangat aku sound saje dia. Tapi kalau hal yang remeh temeh tu aku buat dekk jek.

Dan dia pun jarang2 sangat ucap I love you ke... i sayang you ke... Kalau di tanya pun dia diam je. Pernah jugak aku tanya kenapa susah sangat nak ucap sebab kalau boleh aku nak dengar hari2 dia cakap kat aku cemtu. Tapi hb kate, dia akan cakap biler hari2 tertentu je sbb perkataan tu terlalu mahal dan dia nak saya kenang dan teruja mendengarnya. Memanglah pun, hehehe. Jarang2 sebut, sekali dia sebut, aku rase macam melambung atas langit. Hahaha teruk betullah aku ni!

Lagi satu... hati lebih berbunga rasa sayang bila hb savekan gambo aku pada wallpaper & standby mode kat hp dia. Gambar aku seorang tau...

Thanks dear... aku juga sayang kamu...

Okey... semalam lepas ambil Boy balik dari sekolah, kami terus singgah ke Taman Jaya. Jarak sekolah Boy dengan Taman Jaya ni tak jauh. Kalau berjalan kaki pun rasenya tak sampai 10 minit. Jom layan gambar2 yang sempat dirakamkan...









Alat2 senaman ni satu pun aku tak dapat sentuh sebab sibuk melayan si Mierza. Pantang lepa la budak kenit ni...

8 comments:

are said...

amboi..3x fiza...sungguh romantika lakik mu ituuuuuu...

Fiza Nordin said...

are,
uiks belum abis tepek gambo udah ke mari.sgt pantas kamu!!!hehehe
ala, romantika ala2 jek tu...hahaha

Cendana Kasih said...

tol la fiza..romantiknyer laki ko..laki aku..masa bercinta jer lah dia cakap i love u..tapi tahun lepas ada ler dia belikan bunga ros+coklat ferero roche masa birthday aku...itu jer lah..lepas tu, takde dah...

Fiza Nordin said...

noorma,
bday aku, romantik le jugak.klu aku kate tak romantik langsung, mcm xde perasaan la pulakkan, hehehe. tp tiap tahun aku kena ingatkan diaawal2 bulan bday aku.klu tak jwbnye dah lepas hari barulah dia ingat...heee

A.I said...

Besen, nape tak snap gambo kiss tu?? ;P dpt aku bayangkan betapa lomantiknya masa tu..syiokkan??

Fiza Nordin said...

ai,
kejadian tu spontan.klu aku sesaje nak tangkap gambo mase dia kiss aku mahunye sebulan dia coti tak cium aku gak eh.tak pun dia kate aku buang tebiat hahaha!!!

CT Delima said...

alalala..romantik sgt2 arr..ni yang nak tarik CM masuk bilik ni kahkahkahkah tapi pastu hanya kita aje yang tahu hahahaha

Fiza Nordin said...

k ct,
hb kite tarik masuk bilik air hahaha!!!

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)