Followers

Wednesday, February 25, 2009

Coklat Panas


Semalam minum mochacinno. Hari ni minum coklat panas plak. Adeh... tekak aku nih! Emp layan je la... ado barang lehla...xdo barang ngange la eh... ehehehe...

Coklat panas my stail. Selalu aku pakai serbuk coklat Van Houten tu tapi disebabkan xdo stok dan memang dah lame pun tak beli, aku belasah je serbuk coklat yang utk baking tu. Bley gak... tapi kena kurangkan sikit sukatannya dari biasa. Sebab rasanya coklat utk baking ni lebih pure rasa coklatnya berbanding coklat yang dalam tin van houten tu...

Bahan-bahan (bergantung pada besar & tinggi gelas yg digunakan)
3/4 sb serbuk coklat
2 sb gula
2 sb coffeamate
Air panas

Cara-cara
Campurkan semua bahan dalam gelas. Kacau sebati.
Optional - semburkan whipped krim kat atas sekali dan ditaburkan dengan serbuk kayu manis. Boleh juga disiramkan dengan syrup coklat, ditaburi coklat rice dan serbuk coklat. Ikut kreativiti korang lerrrr

4 comments:

Cendana Kasih said...

Aku ni lom pernah lagi minum coklat ker, ice blended ker berhias whipped cream tuh. Takut gemok daaa... Apa rasanyer ek?? Betul aku cakap ni..tak tipu. Kalo g secret resepi ke, delifrance ke, aku tak pernah order minuman cenggini. Cuma order coke atau fresh oren jer.. takut ko, kang kena plak aku habis beribu kat Slim World..tp badan ko steady jer, hari2 masak giler2 punya makanan high calori. Agaknya ko ni jenis takleh gemuk ler tu..so leh ler bedal apa saja...

Fiza Nordin said...

noorma,
huh ko tak tgk aku depan2...aku pun takut gemuk tapi aku lagi takut klu tak sempat nak merasa nikmatnya makanan.ape2 pun aku masih kontrol.

psst sebenornya aku minum 2/3 teguk je.lebih tu anak aku yg tukang ngabihkan hahaha adush pocah temelang!

Mizz_Ila said...

wallaaaa...bagusnyeeeeeeee

Fiza Nordin said...

ila,
erk ape yg bagus tu??? :)

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)