Followers

Wednesday, February 18, 2009

Pizza Ulalaaa


Hehehe... kenapa dinamakan Pizza Ulalaaa? Entah... mase aku tengah nak taip untuk save pic tu aku terfikir dalam hati dan terus je la aku namakan pizza aku ni camtu. Kiut eh...
Pizza ni dibuat dari pagi tadi sebenarnya untuk bekal Boy g sekolah. Ah, budak tu kan kena paksa. Tapi rasanya tak ada istilah paksalah sebab pizza ni memang kesukaan dia dan dia tadi sangat xcited nak bawa bekal ke sekolah. Hari ni bawa dua bekal - cookies dan pizza. Duit? Sepuluh sen pun mama tak bagi. Itu pesanan dari papa... mama hanya menurut perintah.

Doh pizza ni adalah adunan roti marble oleh Onigiri @ MyR. Ampunlah k Ros... pepandai jek daku menyalahgunakan dohnya itu. Tapi aku rasa tuan punye resipi ni tak marah kot. Malah tentu dia makin suka sebab tahu resepinya dipelbagaikan.
Topping tu adalah hirisan sosej, kepingan nenas dan cendawan butang. Sos tu aku jus curahkan sos tomato Aminah Hassan. Tapi sebelum tu, untuk lapisan pertama di atas permukaan adunan doh tu aku sapukan minyak bunga matahari (mungkin minyak lain pun boleh, mungkin ye...). Hasilnya bila dah masak, roti tu akan lembap dan basah-basah.

5 comments:

Erny Sabrina MN said...

Kak Fiza...amboi sedap n kreativ tul la akak nih...tapi ingat tau...hubby akak dah pesan semalam kena jimat cermat..hehehe...sekadar mengingatkan (tapi org pompuan leh jimat ker)..ermmmm...hehehe

Rafizah Nordin said...

erny,
tu la pasai... lagi2 pulak biniknye ni asyik dok belek resipi je.ade2 je yg nak dimasaknye.hari2 ulang ke kedai...pasni kene abiskan stok dlm peti ais je.
psttt nnt biniknye mogok masak baru dia tau, kan...hehehe

MUMMY ILA said...

la sedapnye

Eiba said...

i love pizza tooo...tapi x pernah buat...kat pizza hut ngan dominos jer...hek..hek..hek...

Rafizah Nordin said...

ila,
tq...

Eiba,
dulu2 kite pun g pizza hut gak tp pas dah tau ni tak jejak dah, hehehe...lagipun pizza hut tu mahal la.sekali makan mesti lebih rm50.
try la.topping tu ikut suker nak letak ape ikut suker tekak.puas ati tau...
tp klu sesekali nak lepas gian ok je makan luar...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)