Followers

Thursday, May 07, 2009

Tart Buah2an


N3 terakhir untuk malam ni, hari ini.

Kak Ct, Kak Zai... daku dah buat!!!! Hikshiks...
Aritu tengok kat umah K Ct & Kak Zai, rase tak leh tahan sungguh.
Kulitnya tu dah lama gak buat. Tapi aku simpan dalam bekas. Baik2 punye simpan supaya tak masuk angin. Nasib baiklah tadi masa nak buat masih dalam kondisi yang baik kulit tart ku itew, heheheeee

Kulitnya tu aku ikut resepi untie Yochana lagi. Boleh tgk kat tag list tu ye...selongkar sendiri. Sementara kastadnya tu ni ha aku rajin nak taip...

Bahan-bahan untuk krim kastad
1/2 cwn susu cair
3/4 cwn air
2 sb gula
2 1/2 sb tepung kastad
1 sk esen vanila

Cara-cara
Campurkan semua bahan dalam periuk. Sebatikan. Gunakan api perlahan dan kacau sampai pekat. Sudukan dalam kulit tart dan hiaskan dengan buah-buahan. Boleh jugak gantikan buah-buahan tu dengan anggur dan lain2...

8 comments:

Mummy Dasy said...

Teringin nak wat tp kastad tu dah byk kali failed

mummy aryan syamil said...

adoii...salah 1 dr my favarettt :)yummy

♥ Eda ♥ said...

meriah tul buah2 kata atas tuh...

FaizAmYAirieL said...

sedapnye buah2 tu k fiza...entry sblm ni aku komen kat sini gak la ..ekeke..sardin n telo goreng tu lauk feberet aku..ehehe..lagik2 kalau sardin tu pedas malatop..eehee

Rafizah Nordin said...

mummy dasy,
apelah yg susahnye buat kastad tu....try kitenye resipi tu.sure puas hati.lemak2 gitu...ingat tau,api perlahan & selalu dikacau.

mummy aryan syamil,
this is my 1st attemp... :D welcome to my blog ya...

eda,
meriah & sedap!

faiz,
sardin tu klu tak pedas mmg tak lakulah faiz & kat rumah ni sardin mmg sinonim klu digandingkan dgn telur goreng.

zaliana said...

canteeeek sgt lah ..kecur akak!

cikmanggis said...

sedapnya....simpan peti ais ya...sat lagi kita dtg mkn

anywhere_Smile said...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)