Followers

Friday, May 29, 2009

Gulai Lemak Rebung Wif Daging


Okey... aku sambung kat bawah ...Wif Daging yang hampir2 rentung! Wakaka!!!

Sebelum aku berkisah pasal tragedi daging ni, aku nak melompat sambil sebut "YEAYYY! AKHIRNYA GULAI LEMAK REBUNG ADE DI SINI!" Ngences tau tengok kat rumah Kak Ina KL dan Noorma kelmarin2 tu. Tapi takkan nak makan gulai lemak 2 hari berturut2. Sian hb kite. Biniknye asyik bagi makan gulai lomak semedang, hiks! Jadi pospon le ke hari semalam. Selang sehari, ye bang...


Alkisahnye pasal daging tu. Aku rebus dulu sebab nak dia empuk dulu. Nanti masa masak idak le lama nak tunggu. Tapi sebab ralit menyembang layan kapet, tetibe jek bau hangit. Melompat2 aku berlari ke dapur. Berasap dapur aku! Nasib dapur aku tu dapur murahan jek. Xde indicator pengesan asap. Kalau tak tentu dah neno neno! Hahaha...


Tapi alhamdulillah daging aku tak sempat rentung. Cuma periuk akulah... Rendam sehari semalam pastu menyental tak hingat. Sambil herot2 muka & mulut aku. Ceh!
Eeee... sedopnye. Ros, lauk ni la yang akak cakap lauk sedap tu. Ros suker tak rebung? Suker? Suker?

2 comments:

el said...

kak...sdpnye gulai rebung tu mmg saya sukerrrr...

Rafizah Nordin said...

L,
jom mkn sesame... :D

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)