Followers

Monday, May 11, 2009

Gulai Lemak Telur Itik


Aduhaiiii!!! Geram betul aku ngan maxis broadband ni!
Sakitnya hati! Payah betul nak upload gambo.
Sabo jek la...

Gulai lemak ni pun aku masak Sabtu lepas ya kawan-kawan. Hari ni disebabkan kepenatan, aku jadi blur tak tau nak masak apa. Baby tak sekolah. Boy pun tak sekolah. Masih dedo badannya. Ubat dah habis berbotol-botol. Aku ni pun tak berapa sihat rasanya. Terasa-rasa nak kencing tapi bila g toilet, kencing sikit jek pehtu sakit merengat, mengilu. Aduiiiii!!!!

Nak kata tahan kencing, tak la pulak rasanya. Kurang minum air putih agaknya. Ohohooo aku memang tak suka dengan air putih. Kata hb, aku kena sumpah dengan air putih tu pasallah. Perli le tu...

Aku g farmasi tadi. Pharmatician tu bagi pil 6 biji - RM8. Memula dia nak bagi aku yang ubat air punye, tapi aku minta yang lagi power. Tu yang dia bagi aku yang pil punye.

Oh, pasal sukan perpaduan tu...
Semalam aku dapat 4 kotak hadiah. Yang mana 3 darinya adalah acara perseorangan aku. 1 lagi hadiah dari acara aku dan hubby. Yang tu nanti aku masukkan n3 lain ya. Nak show off hadiah tu, hahaha! Harap tak ada yang meluat sebab orang2 kat sini memang dah meluat sbb lagi2 dorang tgk muka aku jek yang masuk acara dan menang. Wakaka!

Uiks, oklah ya...
Kesian gulai lemak telur itik aku disisih ke tepi.
Korang layan je la ye.
Takyah le resepi bagai, macam masak gulai lemak biasa je tu.

9 comments:

ai said...

Besen..kau kene kencing kotor kot. Kene gak gi klinik tu wei. Amik antibiotik. Jgn sampai kau kencing kuar darah lak kang! pegi klinik tau!

~aku nk tye ni. kau buat lagi tak kapkek? aku ingat nk tempah utk sebeday tote aku, aiman.

Noorma said...

yelah fiza,,ko kurang minum air tu..lepas ni ko buat ler air barli..campur sikit dengan halua kundur (lagi sedap)..selain mengelakkan penyakit, wat penyedap takak pun sama...selain tu ada 1 lagi petua..ambik lobak putih, kupas kulit dan potong kecil, kemudian blender...dh tu minum airnyer..campur sikit ngan gula batu...(tp aku brani bat la...ko tak minum punyer!! )

♥ Eda ♥ said...

aku dulu pun selalu gak kena cemtu...lepas kencing sakit...mcm nak kuar tapi takmo kuar..huhu..deritanya lag2 tang nak tido... aku ni pun jenis tak sker minum air kosong..dats y ler..hehehe....

FaizAmYAirieL said...

kak pza..ko x suke minum air kosong? abis camane diet ko? ko minum air ape? ekekeke...better ko lebihkan air kosong dr air manis k pza...aku suke air kosong dr air manis..tp diet cam ko x suke..ekekee..boleh ko tahan godaan bekpes mase ko joging pepagi tu erk? kalau aku nasik lemak dulu yg aku carik..kaahhh

Nur Syafawati said...

betul kate kak ai..maybe ko kena kencing kotor adalah di sebab kan kurang minum air putih...so,sila suka minum air putih mulai skrg!!!!sbb ape2 jadi akt buah pinggang ko pulak...minum!minum!

Rafizah Nordin said...

salam korang...terima kasih atas nasihat & petua2 yg diberikan.alhamdulillah mase aku jawab ni aku dah baik dari sakit tu.tp aku lambat jawab bukan sebab aku tak on9,tp kerana tenetku yg mengong.inipun masih mengong.

ai besan,
hari ahad malam tu memang aku kencing keluar darah. aku memang dah cuak.tp darah tu idaklah pekat,kaler pink cair2 gitu.but i know it's blood...

noorma,
klu air barli tu aku boleh paksa minum wlupun tak berape gemo tp klu lobak putih tu entahlah...

eda,
aku tau,ko penah gtau aku mase chatting aritukan...?huhuhuuuu samolah kite.kene sumpah dgn air putih...

faiz,
apa aku minum klu aku tak minum air putih ye...aku minum susu low fat/full cream.aku minum milo o tanpa gula.baru2 ni waktu mlm aku stat minum milo & oat.pokoknya apa saja yg aku minum mesti ada warna dan rasa walaupun sedikit.

sya,
baik puan!hei...selamat ulangtahun perkahwinan utk ko & pak jul!

el said...

kak fiza tu tanda2 awal preggy..berdekah3..a'ahhhhhh x tau...hehehehe

sedapnye gulai lemak telur itikkkk...tpi aku dietttttt lemak2 no no no no no buat ms skrg lah..hahahaha

Rafizah Nordin said...

L,
aku lempang kau laju2 kang... molot xde ensuren tau...wakaka takde maknenye pregnant!
diet kununnnnnnnnnnnn!!!!

mummy aryan syamil said...

adoiii sedapnye telo itikk...gowengg pun sodapppppppp

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)