Followers

Wednesday, May 27, 2009

Salad Buah-Buahan


Lepas makan malam semalam, tengah aku sibuk2 kat dapur membasuh pinggan mangkuk dan lepas tu cuci tong sampah, hb suit2 aku. Suit gatal gitu sambil tersengih2. Aku fikir takkan ajak masuk bilik kot, awal lagi nih. Anak pun belum tidur. Wakaka hohohoooo melalut dah!!!

Dia tanye kenapa mama dah lama tak buat salad. Rupernye sebelum tu dia menyelongkar peti ais. Dia jumpe buah tembikai, buah laici, buah lai, tomato dan buah epal. Cukuplah tu mama. Nanti potong2 jadilah banyak. Pandai hb aku... Iyolah...

Aku pun keluarkan bahan2 tu semua. Juga sayur salad. Tengah potong2 bahan2 tu semua, ternampak kacang merah dan kacang kuda dalam tin. Hana, aku dah jumpa kacang kuda dalam tin! Sedap, lemak2 jek rasa dia. Campur sekali. Betuila... bila dah potong2 semua dan lambakkan dalam pinggan, memanglah jadi banyak. Last sekali aku taburkan pula kismis. Emppp wallah!

Tapi banyak-banyak pun licin! Habis lima beranak menyental. Aku? Makan sikit jek. Heheheee, betui le... Betul wawa... akak makan sikit jek. Janganlah tak percaya! Hb yang makan beria. Mana yang anak2 tak nak, sume masuk mangkuk dia.
Jadi... untuk hari ini... peti ais ku udah kosong. Hiks!

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)