Followers

Wednesday, May 27, 2009

Air Tembikai Laici


Sejuk, nyaman jek tekak bila teguk air ni. Guna laici fresh. Semalam g pasar Zul nampak buah laici tu. Terus ambil. Tak fikir banyak. Sekilo RM4.20 tapi aku ambil tak sampai pun setengah kilo. Heheheee Jadilah... nak merasa je. Bukan makan beria pun...

Resepi dari Ros aka Onigiri di MyR. Terima kasih Ros...

Bahan-bahan ( menghasilkan 2 gelas jus )

  • Beberapa Potong Tembikai
  • 1 gelas air laici dalam tin
  • 8 biji buah laici
  • beberapa ketul air batu

Cara-cara

  1. Potong dadu tembikai dan buangkan bijinya, kemudian blender bersama air laici tadi.
  2. Tuang jus didalam gelas dan campurkan buah laici dan beberapa ketul air batu. Siap untuk dihidangkan. Selamat Mencuba.

6 comments:

IS said...

Apsal tetiba aku lak yang terasa kesegarannya hah???? Slurp Slurp

Aishah@Ariffin@Aqil said...

akak....air tembikai laici 2 bungkus!!!

Rafizah Nordin said...

Is,
itu tandanye ko kene buat le tu kat rumah heheeee

Aishah,
sory,kedai dah tutup!wahaha

~~ciklinn~~ said...

perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

FaizAmYAirieL said...

kak pza aku teringatkan dedulu kalau order air ni kat kedai mesti laki aku ckp tembakau laici 1...ade ke tembakau..kahhhh

Rafizah Nordin said...

ciklinn,
heheheeeee

faiz,
ayoyoooo en amy oiii...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)