Followers

Monday, May 25, 2009

Okonomiyaki


Breakfast pagi semalam - Ahad. Balik2 dari rumah kak yong terus menggodek mende alah ni. Hb 1st time makan. Memule dia kate tak teringin. Nampak pelik jek. Tapi biler dah makan makan tak cukup pulak. Muahaha!!! Aku pun makan beberapa kerat jek. Aku potong pakai pemotong pizza tu. Anak-anak lagilah. Siap selet2 jari kat pinggan. Suke dengan sos dan ikan kering tu.

Ni aku tak pakai tepung takoyaki tu. Aku pakai tepung gandum je. Sayang nak pakai tepung tu. Kahhhh!!! Bukan sonang nak dapek. Jauh nak import tuh. Aku bancuh cam biase jek. Letak telur sebiji & garam. Itu jek... Hehehee

Pagi tadi aku buat Takoyaki. Alhamdulillah kali ni menjadi. Sat-sat lagi aku masuk n3 k...

3 comments:

ayuZack said...

waduhhhhhh... sedappp bangat ku lihat itu kuehh.....

kakchik said...

salam fiza,
first time kakchik dengar nama masakan ni. dari jepun kah? sekali tengok namak macam sotong atau cendawan. ke apa kebendanya bahan-bahan dia? terliur nampak sos dia.

Rafizah Nordin said...

ayu,
nnt g jusco mid valley atau pyramid carilah ini kuey k...

kak chik,
wsalam...iye makanan jepun.setelah berblogging & punye ramai kawan (ish,ramai ke heheee) barulah tahu makanan jenis2 ni dan lain2 tu.kat bawah tu tepung.mcm kite buat lempeng tu.sebenarnye dia ade tepungnye sendiri tp sy pakai tepung gandum saja sbb syg nak gune tepung yg sebenar.hehehee... bahan2 taburan di atasnye tu diimport dr Jepun (dr Hana).mayonis tu sini punyelah.sos tu pun dr jepun juga.

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)