Followers

Tuesday, January 13, 2009

Rich Choc Puding


Puding ni saja2 buat. Semalam dok belek2 MyR and jumpe resipi ni. Tengok ramai orang anto laporan & masing2 puji sedap. Tu yang berkeinginan dan berkobar2 semangat aku nak buat jugak. Nak juga rasa betul tak betulnya kan...
Setelah buat barulah tahu. Memanglah sedap dan terasa kecoklatannya. Thanks pada Kak Jun atas resipi tu & ampun sbb nak kopipes je ni...

Bahan-bahan ( 1 loyang sederhana besar )

* 1/2 cawan serbuk koko
* 1 cawan gula
* 1/2 cawan susu tepung
* 1/2 sudu teh garam
* 4 1/4 cawan air
* 4 sudu besar tepung jagung
* 1/2 sudu teh esen vanilla
* 3 sudu besar butter
* 1 paket serbuk agar2 (10-11gm)

Cara-cara

1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
4. psssttt! ni akak tambah cara yer..untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan.

6 comments:

hana said...

mmg sedappppppppppp!!

Rafizah Nordin said...

hana, yeaayy!!!

MUMMY ILA said...

xleh kata apa... x terkata2

CikMin said...

tgk sambey tutup mata jek ni...

Rafizah Nordin said...

ila,
tok sahlah berkate2...tulish je...heee

Cik Min,
camne Cik Min tgk klu tutup mate?hahaha!!!

Eda said...

aku penah try dulu..mmg sedep gilee..tapi aku nyer design tak la sepower ko kak fiza...ekeke

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)