Followers

Monday, January 19, 2009

Naik Kuda @ Pantai Bagan Lalang


Petang semalam sebelum balik saje jalan2 makan angin bawak anak2, anak2 buah dan emak kat Pantai Bagan Lalang. Dari rumah Kak Yong ke pantai ni tak jauh mane... dalam 10 minit (mungkin kurang) perjalanan berkereta je...


Suka tengok gambar Baby yang ni...comey je...ayu je anak mama yang lasak nih, heeee


Pastu nampak pulak khidmat naik kuda ni...Anak2 ape lagi...sebenarnya dia orang memang dah lame nak merasa naik kuda. Lama hari tu anak2 ada nampak khidmat naik kuda ni kat Taman Tasik Titiwangsa tapi papa dia orang malas nak berhenti. Ni dah depan mata kenalah turutkan walaupun bayarannya tu, emppp boleh tahan mahal jugak - RM5 untuk 2 round. Tapi untuk menunaikan janji kat anak2, mama pejam matalah...

Tak mandi pun sebab air surut. And lagi bagus pun air surut, heeee... lepas kecoh ladang ternakan khindzir kat Sepang dan sisa kumbahan tu disalurkan ke laut, hb mmg larang sesangatlah kalau nak mandi. Memanglah laut tu luas tapi klu dikenang2kan, mak oiii geli gak eh...




Nilah anak-anak buah aku, Ezza dan Shima. Ezza di tingkatan 1 sementara Shima pulak darjah 6. Empp dah besarkan... anak kak yong yang sulung - Fatin tak balik minggu ni sebab minggu depan dah nak balik sbb cuti lame sikit kerana sambutan Tahun Baru Cina. Itu sebablah emak yang sedang tak berapa sihat ni kena tinggal sana sebab anak2 kak yong dah besar2 dan boleh diharap. Kalau anak2 aku, masih tak makan saman. Kesian pulak orang tua tu nanti...

Hah, yang ni version tak hingat donia. Nasib baik kuda ni tak merengek sebab penunggangnya berat, kahkahkah!!! Masa aku tengah tunggang kuda ni hb plak rekod kat hp dia. Pastu dia dok gurau ngan mak & kak yong katanya, "kuda tu dah sama besar dengan dia..." ish, ade ke patut?
Baju ni baru dua kali aku pakai... kali pertama masa bday Izz (kwn cyber m.com). Lepas ni tak mo pakai dah le...aku tengok terserlah kegemukkan aku dan bertambah2 pulak. Tipu betullah baju ni. Klu korang tgk aku depan2 sebenarnya aku tidaklah segemuk ni tau... percayalah...

13 comments:

ZiE said...

amboii kak za tak ingat dunia ke? eh tak le nampak gemok sgt kak za ni. gemok lagi aku.. hahahah malunya. comel la bby tu

Rafizah Nordin said...

zie,klu akak selak baju ni mmg la ko tkojut beso tgk perutku...heheeee

ai said...

mak aiii!! tokojut aku tengok gambar yg last tu! wakakaakakaka...
yg sebenornya, maknya yg over kan???? kan???

elly said...

wooo besnye naik kuda... nak naik jugak... hehehe...

hana said...

sebijik muka baby ngan muka mak dier! comey jerk! hihihi......

Eda said...

wah merasa ye ko naik kuda kak fiza...huhu..best tuu..selain naik kude sopi...kahhhhh..aku dari zaman anak dara teringin nak naik..tapi takut (konon takut terpecah dara)harharhar...ni dah takde dara.. ade anak dara plak..mcm mana nak naik..takpe lah nanti aku carik gak kudee..tak de kudee..poney pun jadila..sgt berani bb naik yer..sgt kagum!!

Rafizah Nordin said...

ai besan,
abihnye omak takkan jadi tukang bayo je...nak juga merase heee

suel,
besh gak wlu pun rase mcm nak tjatuh je...

hana,
mak dia lagi comey kan??? hahaha!!!

eda,
ni 1st time.takut jugak ko...
baby tu dia mmg dah lame nak merasa tapi mase mula2 naik tu aku tgk kaki dia kejang gak, hahaha
tp penjaga kuda tu mesra dan pandai tenangkan hati pelanggan/penunggang.hilang lah sikit rasa takut tu...

Jiya said...

uihhhh naik kudaaaa... kak fiza, nak tanya ni.. apakah perasaan akak setelah menunggang kuda hitam tu?? pastu jiya nak tanyalah perasaan kuda hitam tu plak. akekeke... jiya teringgin ler nak nek kuda putih tp kuda2 kat sabah suma kuda racing.. kihkihkih!

CT Delima said...

fiza..x seram ker duduk atas kuda tu hehehe kalau k.ct jgn duk kata naik nak dekat pun takut sehhh..dulu kecik2 biasa ler kat stabel Pasir Pelangi tu..dah puas naik keh3

Rafizah Nordin said...

jiya,
kuda racing?melompat hang kang.perasaan aku tlebih gumbira & amat teruja.tgk ajelah gambo last tu wahaha

k ct,
mase memula tu mmg serem gilos.dah naik tu,lenggok2 tu rase cam nak tjatuh je tp tuan punye kuda tu sgt mesra & tenangkan penunggang & kudanya.jadi tak takut sgtlah...

Mama Herda said...

akhirnyaaa aku nmpk muka ko k.zaaaa..hehe..nasib kuda tu ko x panggang..hehe..waaa k.zaaaa..naik kudeeeee..sure balik tu sambung lg "kudeeee"..hehehe..

Rafizah Nordin said...

her,
"kude" yg tu aku naik selang 2 hari kahhhhhh

saveme_zero said...

amboii ko za...menyengih hahh! wakakakak..tak hengat donia la tu.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)