Followers

Friday, January 30, 2009

Pecal


Hari tu nampak kat umah Hana Jepun, memang terliur. Tapi kebetulan pulak masa tu kakak aku, Mak Ina baru datang dari Bagan Datoh dan bawak paste pecal ni. Tinggal nak tambah air panas nak celur segala sayur2 tu saja. Jadi, malam ini, inilah makan malam kami.
Kebetulan lagi mak ada kat sini. Pecal ni memang makanan kegemaran mak. Teringat dulu masa zaman kanak-kanak mak selalu buat pecal ni. Tapi aku tak suka makan sebab pecal tu kan bahan utamanya adalah sayur2an... biler dah beso dan sekarang dah jadi mak budak, barulah makan...

7 comments:

Tera said...

huii, sedap pecal ni... org jawa je pndai mkn, tp skrng ni sumer dh reti. tmbah nasi ketupat lg best

hana said...

wahhhh...enaknyer pecel bagan datoh! nk lagik! tk puas makan! heeeeeeeee..

zaliana said...

akak pon nak gak!! jgn kasi kat hana..dia jauh...eheheheee (sian mak yong sorang tu..ampuuun !!!!)

Rafizah Nordin said...

tera
sy pernah buat pecal tuk jual kat bazar ramadhan.sy tambah nasi impit,org yg beli2 tu hairan...huh!!jenuh nak jwb...

hana,
baru je makan kan...?hehehe

k za,
ye la...sian kat mak yong tu...

saveme_zero said...

leleh aku weii

Eda said...

wahh bestnya..aku sgt sokaaa pecal

Rafizah Nordin said...

sue,
jage2 jgn menitik kat keyboard air liur tu...hahaha

eda,
pandai ke org ostolia makan pecal?heeee

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)