Followers

Tuesday, January 06, 2009

Digital Scale Baru


Another new toys...
Pecah Dara! Beli sejak minggu lepas tapi masa buat cookies tu pakai sukat cawan. Jadinya DS tu tak gunalah. Malas nak enterframe...
Alkisah... akhirnya dapat jugak haku digital scale ni. Bukan saje2 beli okey... tapi timbang aku yang kaler oren, yg aku baru beli kat Mydin, yang rege rm15.90 tu... dah kondem. Hah, ganas sungguh ye haku ni. Pemerah jus kondem setelah disimpan bertahun2... timbang pun kondem... lepas ni ape pulak yang kondem agaknya??? Harap2 tak de ape2 la. Tapi kene bagitau jugak camne mende leh kondem. Dia jatuh... Emppp kesian... xcident teruk timbang aku tu, hehehe
Saje nak gtau...kemungkinan dalam waktu terdekat ni aku kene beli mixer baru. Sebab sekarang ni setiap kali aku gune mixer tu, ade bau hangit menyentap lubang hidung ku wakaka!!!
Emppp beli DS ni kat kedai D.I.Y. Hardware kat Tmn Sri Manja. Lepas je aku beli timbang oren tu, aku nampak Noorma masuk glossary kat MyR pasal DS ni. Ish, melepas sungguh rasenya. Harganye taklah mahal sangat - rm38.90 je... So telahkan timbang aku tu jatuh & kondem, merasa jugaklah aku dapatkan DS ni... ada jugak hikmahnyakan....

6 comments:

ai said...

Kau mmg elok la pakai bende ni besen oiii..kau tu tetiap hari ada je menu kau yg buatkan tekak aku sentap! huhuhu..aku punye timbang lak, dlm 3 bulan ade lah sekali kot aku guna. ;P

Rafizah Nordin said...

ai besan, 3 bulan sekali pun berguna tu...xpelah...ko ade xcuse... keje,tak sihat... aku ni terlebih sihat...muahaha!!!

Bibu said...

wei murah tu..kat mane beli? aku pon nak gak...last week mixer aku rusak...huhuhu sedey aku..nak beli yg mhl cam hermmmm...nampaknya xtvt gune mixer tepaksa dihentikan wat sementara..sampai biler?uwaaaaaaaaaaaaaa

Rafizah Nordin said...

wil,aku baru bhjt nak carik baru sbb yg ade tu mcm nak minta baru je...hehehe aku dah usha mane2 bkenan tp takut nak habaq kat hb.ah...belasah je la kan...meroyan aku klu tak dapat baking.tp aku tau hb aku bising je lebih...dlm ati dia nak je belikan tuk aku tu...laki aku kan... hahaha!!!
scale tu... aku beli kat kedai D.I.Y..Aku rase ade merate2.Kedai tu jual barangan hware tp aku tgk pelampung mandi pun dia ade jual hahaha lagik!!!

CT Delima said...

amboi..sering beli yg baru..ganas sggh kamu ni fiza hehehe..k.ct pun nk cari oven yg baru..yg lama tu kecik kemetot sgt ler..dah berhajat rasanya bulan depan ni mesti nk beli.fiza tau x kat mana yg murah sikit erk keh3

yg ada ni kalau buat muffin hanya 10 ketul jer yg boleh masuk..kecik kan :)

Rafizah Nordin said...

k ct, klu ade duitnya..boleh je beli yg baru k ct oiii...ape nak buat jodoh sy ngan timbang oren tu tak lame wakaka!!!emppp sekarang ade sale lagi ke...klu masih ada sale glah usha mane2 kompleks...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)