Followers

Friday, January 09, 2009

Cekodok Pisang


Emp... yang ni bukan untuk breakfast tapi makan tengahhari. Tanya dengan Boy dia nak makan nasi ke tidak, dia kate tak mo. Pergi kedai tadi nampaklah pisang tergantung2. Teringatlah Hana buat cekodok pisang lama hari tu. Geram je tengok kebulatan dan kecomelan cekodok dia.
Tapi tengoklah cekodok aku ni... tak comel dan bulat2 mcm dak Hana punya. Emp... kena tanya Hanalah macam mana dia buat. Kena menuntut ilmu dari Hana... Tapi Hana sudi ke nak ajar??? Hehehe...

INGREDIENTS:
Riped Banana - mashed
Self-raising flour (hana gune tpg gandum+tpg roti+b.powder skit)
Sugar
Bic Soda
Salt

METHOD:
Add all ingredients with sufficient flour to form dumpling to be deep-fried.
Deep fry until golden in colour.
Makes sure you flip them all the times to ensure even color.

p/s: ampun Hana, kite kopipes ni.nak cepat, nak p anto Boy sekolah...

2 comments:

hana said...

fiza...hana ade citer sebelum nih rasanya. hana cedok gune tangan..tak gune sudu.. nk kene wat demo kot baru nmpk camne hana buat! hehehehe tapi ok dah tuh! asal sedappp! ;)

Rafizah Nordin said...

ye ye mmg ingat tu tp kite pakai tangan la tu...awatnye tak mo molat & comey gak?awat? awat? tell me awat??? hahaha

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)