Followers

Thursday, January 15, 2009

Ais Krim


Jom, jom makan ais krim... Sebenonya aku buat ais krim ni semalam. Tapi sudah lupa mau masuk n3. Sian ais krim aku dibiarkan sepi kat dalam freezer tu. heeee....
Tapi rasanya ais krim aku ni macam tak bape nak jadi. Sebelum ni (masa kat fotopages) aku penah buat ais krim menggunakan resepi yang sama. Masa tu mmg menjadi sangat. Teksturnya nampak sebijan macam ais krim yang jual kat kedai tu. Tapi kali ni ais krim aku ni liat pulak. Apa sudah jadi? Ntahla... tak dapat nak detect ape kesilapan atau kekurangan kali ni sampai jadi macam ni....

Apa2 pun layan ajelah...

Bahan-bahan
2 1/2 cwn coffeamate
250ml susu segar
1/2 cwn gula pasir
*Emulco coklat (optional)

Cara-cara
Satukan coffeamate, susu segar dan gula pasir. Pukul sekadar disebatikan.
Simpan dalam freezer selama 1 1/2 jam.
Keluarkan dan letak coklat emulco.
Pukul dengan kelajuan maksimum selama 10 minit atau sehingga adunan pekat dan gebu.
Masuk semula dalam freezer.

6 comments:

ai said...

ooooooo..senang je buat eskem ni. tp aku xleh nk buat sbb aku takde mixer! ;(

CikMin said...

sedap...tgk sambel pejam mata...

CatlinaFly said...

ish..panas2 petang2 ni..rase tekak kering pulak tgh es krim kak fizah ni!hmm..nmpk mcm senang je resepinye tapi peti sejuk sy belah freezer tu tak sejuk sgt..nanti tak beku es krimnye..kene tunggu ice box baru hehehe

ZiE said...

nyumy aiskrim..... dapnyee

Rafizah Nordin said...

ai besan,
beli le mixer bukan mahai pun...x pun ko beli je la eskem yg dah sedia dingap hahaha

Cik Min,
empppp cak!!!heeeee

Cat,
ngecek le cg fly beli yg baru heeee

zie,
hang suma sedap no...

Anonymous said...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)