Followers

Tuesday, January 13, 2009

Bihun Goreng


Hemp... nilah dinner kami. Malam ni hb nak g main badminton. Jadinya hari ni isterinya tak masak nasi sbb hbnya sure tak mo makan. Hbnya tu takut nnt tgh2 main badminton tu tersemput pulak. Hahaha!!!
Masak bihun goreng je la...
Anak dara tu - Baby, bangun2 tidur tengok mamanya tengah menggoreng bihun, wallah gembiranya. Sebab bihun goreng memanglah makanan kegemaran dia. Dan disebabkan makanan kegemaran dia, bertambah2lah makannya tadi. Dan mulutnya yang memang tak reti diam tu tak sudah2lah memuji, "bihun mama masak ni sedaplah..."
Sikit-sikit mamanya kembang jugak hati biler anak anak dara sorang tu memuji mamanya. Heeee...

Mangga ni pulak pencuci mulut kami lepas makan bihun goreng tadi. Just potong2 kiub and tabur serbuk asam. Sediakan garfu dan apalagi terus je ngap masuk mulut. Serbuk asam ni memang sedap. Aku beli kat orang yang jual jambu kat tepi2 jalan tu. Aku perasan (klu korang pun perasan) sekarang ni kat tepi2 jalan cukup ramai orang jual jambu batu dan airnya, kan? Ha, serbuk asam dia oranglah yang aku beli.

Penghujung sekolah tahun lepas, setiap kali anto Si Boy ke sekolah, mesti singgah tepi jalan beli jambu. Dia akan maka jambu tu sepanjang perjalanan ke sekolah. Kadang-kadang habis, kadang tak habis dan mamanyalah jadi tukang habiskan... biasalah tu...

Sepupu hb pun ada yg jual jambu ni. Siap berhenti kerja lagi. Tak taulah dia memang berhenti kerja sbb nak berniaga atau dia mmg dah lame berhajat nak berhenti kerja dan tiba2 saja peluang berniaga ni datang. Kami pun tak penah pergi tempat niaga dia nak interview, heeee...

Okey okey... dah melalut da ni... wa chow dulu!!!

5 comments:

hana said...

sedapnyer tgk mangga ngan asam tuH! teringin dh nih! camnoooo?? mangga ada, tp asam tuh yg xde..huwaaaaaaaaaaa...

elly said...

aduh la sedapnyeeeeeeeee... meh sket...

ai said...

aku pon biasa nampak org2 jual jambu tu. tapi tak penah nk benti beli. nak try le nanti..

Rafizah Nordin said...

hana,
tak lame lagi nak balik msia dah.nnt beli banyak2 buat stok bwk balik jepun ye...

suel,
sedap.....

ai besan,
asamnye sgt sedap tau...masam2 manis gitu.try la...

imi @ is @ lynn said...

Rajin la ko.... Salute beb!

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)