Followers

Wednesday, December 31, 2008

Jagung Manis


Konon-konon buat jagung manis ni untuk makan petang. Dah pernah buat sebelum ni. Rasenya tak yah la aku tepek resepi. Korang mesti pernah pergi pasar malam & tengok org jual jagung manis, kan?? Bahan2 yg mudah dan senang. Sedap pula dimakan. Tapikan... jagung aku ni dah lama sangat dlam freezer sampaikan biler digigit dah tak krap krup sangat. Rase mcm nak lunyai je... tapi penyudahnya abish la gak...

Hari ni hb bawak bungkusan kecil. Hb beli goreng pisang. Selalunya kalau hb balik bawak goreng pisang, isterinya ni faham2 sendiri. Kenalah bukak peti sejuk dan keluarkan beberapa biji cili api. Pergi dapur amik lesung batu dan tumbuk cili api tu dengan gula sikit. Dah lumat tu sudukan dalam mangkuk dan tuang kicap. Goreng pisang tu makan bercicah dengan sambal ketuk kicap tu mmglah sedap kat tekak hb... korang macam mana???

2 comments:

Batdeaz said...

Salam Fiza...
bestnye nampak goreng pisang cicah sambal kicap nih. Bat pun selalu bikin ginih, selalunye kat Johor jer makan cenggini. :)

Rafizah Nordin said...

ooo ye ke Batdeaz...patutlah hb suker makan gitu sbb dulu dia lame gak duk Johor sbelum pindah keje ke Sarawak.Sebelum kahwin hb kite ni mmg hidup merantau.tp skrg takmo pulak.kite lak sibuk ajak dia pindah2 duk negeri lain hahaha!!!

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)