Followers

Friday, November 21, 2008

Marble Cheese Brownies


Wakakak!!! apa sudah jadi dengan ini kek? Ada banyak kesilapan pada kek ni.
pertama sbb sepatutnya dia lapis, bukan marble. tp boleh ampunlah sbb ada gak kek marble kan. tp kalau bahagiannya garing tak hingat dalam erti kata lainnya adalah ape? HANGIT!!! hahaha ni sume anak buah aku punye penangan. padahal oven tu depan aku je.punyelah aku tak perasan...tetibe nampak asap jek.ingatkan casper,eh berantu ke hape dapo aku ni.hantu bendenye,oven aku kuar asap hangit. hahaha
Tapi nasiblah rasanya tak mengganggu gugat tekak. Tapi bahagian atas tu jadi garing.Rasa hangit tu mmg ada tp tak kuat sangat.jadi sedap lak.kahkahkah

Bahan-bahan
125g marjerin
150g coklat masakan
1 bj telur
150g gula kastor
110g tepung gandum
35g tepung naik sendiri

250g krim cheese
1 s/k esen vanila
75g gula kastor
1 bj telur
125g whiping cream (tak letak)

panaskan oven 180c. Lenserkan loyang bersaiz 8" dengan marjerin dan lapik kertas minyak.

Cara - brownies
Campurkan marjerin dan coklat masakan. Double boil cairkan.
Pukul marjerin dan telur hingga jadi bentuk krim. Campurkan coklat & marjerin yg dah dicairkan tadi serta bahan-bahan tepung.
Masuk dalam loyang dan bakar 10-15 minit.

Cara - Cheese
Pukul cheese, esen, gula dan telur sampai lembut.
Tuang atas brownies. Bakar selama 15-20 minit atau hingga masak. Sejukkan dalam oven yang terbuka.

Anak-anak buah kata sedap... masa masukkan n3 ni pun dah nak abis kek tu dikerjakan bebudak tu. hehehe
bebudak tak menipu,kan?jadi betuila tu sedap.jadi korang kene cuba resipi tp jangan ikut bahagian hangit tu ye....

11 comments:

~~ciklinn~~ said...

wah sedapnyer kek... heheh garing2 pon sodappp.....

CT Delima said...

memang sedap..selagi ada selagi tu lah k.ct nak rasa..nakkkkk!!

ai said...

adoiii...kau ni mmg nk bunuh aku le besan!! kempunan aku nnt..huhuhu

saveme_zero said...

apesal ko makin rajin lak ni za?? jeles aku oii

ZiE said...

heheh kenyataan yg buatan kak za memang superb .. smpai habisss tu.

Rafizah Nordin said...

cik linn, garing tu yg buat makin sodap hehehe

Rafizah Nordin said...

k ct heheheh siannye...nak camne? udah abih. platenye pun dah basuh.len kali la ek...

Rafizah Nordin said...

ai,kite sll jumpe.nnt aku buat kasi hang rasa...dah bangun dr pengsan tu

Rafizah Nordin said...

sue,la ni cuti skolah anak2 buah ramai kat umah.makanan kene ada sll dorang asyik menyalak "mamaaaa lapoooo"

Rafizah Nordin said...

zie,biase2 aje.belek2 resipi org pehtu try.tu pun spatutnya jadi lain.tp oklah asalkan sedap masuk tekak

ctm-cak'on said...

k.fiza, krim chesee cmne ek? hehe...jagung aritu dah jadi, tq sgt k.fiza, dah x beli kat luar skng nie, lau g tgk wayang, sure bwk dr umah jagung manis tue, hehe!

~~brownies garing tu yg sodap k.fiza oit, hehehehe...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)