Followers

Friday, November 28, 2008

Chicken Pie


Buat ni untuk sarapan. Wah, dalam kerajinan 50%, aku menguli doh pastry. Masa masak inti tu pun, dgn bercekak pinggang, diri pun mcm nak tak nak. Tinggal semangat je ni... semangat apa? semangat nak makan! kekekeh
Tapikan... anak2 mcm tak bkenan sangat la pulak. Dorang kate "knp kulit dia ni keras.tak lembut macam yg kat kedai tu punye?" Aku suruh dorang makan je yg ni dulu. "Nanti mama cari resepi yg kulitnye lembut mcm yg kat kedai tu ye..."
So...sape ade resepi yg tu??? angkat tangan!!!!!

Resipi ni dapat MyR - Pu3bay

Bahan-bahan - DOH
150g butter
300g tepung gandum halus
1 bj telur dipukul sedikit
garam
1 s/t gula halus
Bahan-bahan - INTI
1 biji kentang - dipotong dadu
1 bj lobak - dipotong dadu (@ boleh gantikan dgn sayur 3 bradik)
isi ayam dipotong kecil (aku pakai ayam kisar jenama SAUDI)
1 bj bawang besar - dicincang

Bahan-Bahan - TUMIS INTI
2 s/b sos tiram
1 s/k serbuk lada hitam
1 s/b tepung jagung (larutkan tepung jagung dgn 2 s/b air)

Cara-cara - DOH
Gaul tepung dan gula halus - rata. Campurkan semua bahan lain. Uli hingga tak melekat di tangan dan mangkuk.
Canai doh di antara 2 plastik - 1/2 cm tebal.
Perlahan2 tanggalkan plastik atas dan terbalikkan doh dalam acuan.
Ratakan perlahan-lahan hingga menutupi semua bahagian acuan pie.
Tuang inti. Tutup bahagian atas pir dgn kepingan dh. Bahagian Tepi pie ditekan dengan garfu supaya bahagian atas dan bawah melekat. Sapu dgn kuning telur.

Panaskan oven 10 min. Bakar 180 c - 30 minit. Biarkan beberapa min dalam oven sebelum dikeluarkan.

1 comment:

Mummy ILa said...

sedap je aku nengok. aku ni nak buat tp budget bulan ni x mengizinkan. bulan depanla nampaknya. bulan ni kena berjimat cermat..:)

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)