Followers

Sunday, November 16, 2008

Homemade Pizza


Tadi sampai rumah dr umah akak aku kat Sepang tu pukul 12 tgh ari. Sampai je terus mendobi kain baju. Lipat2 baju yg dah basuh. Kul 2 petang, aduiii laponye perut. Seorang anak akak aku - Fatyn (13 thn) ikut aku. Dia pun kata lapo gak. Dia request soh mama buat something yg pedas. Tak yg manis-masis, kata dia. Jadi fikir punya fikir...emppp buat pau sambal sardinlah.

Cepat-cepat keluarkan BM dr dlm almari. Campak2kan bahan dalam mangkuk tu dan tit tut tit tut... BM tu pun menjalankan kerjenya. Aku plak tumis ikan sadin. sambil tunggu ikan bilis tu kering dalam kuali dgn api perlahan, sidai kain kat tepi dapur.
Siap sume, BM pun bunyi Tuttttttt panjang tanda proses mengadun dah selesai.

Tgh masukkan inti, Boy plak request nak pizza. oklah...ambil sikit doh tu tepekkan kat atas tudung piuk. aku mmg tak ada piring pizza tu. selalu klu buat pizza mmg guna tutup periuk je...lepas dah ratakan doh atas tutup periuk, sapu sambal sadin, tabur cendawan butang dan mozzarella cheese. So inilah hasilnya...

9 comments:

ღ Marisa Mardhia Online Shop ღ said...

wah k.fiza....rajinnye! isk..isk...

Mizz_Ila said...

woiiii..byknye masakkkkk

Fiza Nordin said...

perut minta diisi kenalah rajin yam.kat luar ujan,nak kua malas...jadi kenalah merajinkan diri ni ha...

nizajeff said...

mak aiiiiiiiii..rajinnye masak pn penulis ni ye..menulis pun rajin...untung abg sopi tu erk...

A.I said...

fuyoooo...!
untung anak aku jadik menantu ngko! dapat mentua gila masak..ngko ni mmg serba buleh le besen! KAGUM..KAGUM...

Fiza Nordin said...

yul, aku masak mcm2 pun laki aku tak gemok2 gak. aku lak yang naik bagai tak mau.hahaha

Fiza Nordin said...

alaa masak biase je besan...ha,nnt leh menantu badan setambun cam mentua dia kahhhhh

♥ Eda ♥ said...

i luv pizza..lag 2 ade mozarella cheese..sgt sedapp...arghhh..aku nak buat gaks!!!

Anonymous said...

golden goose
lebron shoes
jordan shoes
yeezy
golden goose sneakers
cheap jordans
kevin durant shoes
golden goose shoes
stephen curry shoes
jordan 4

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)