Followers

Wednesday, November 12, 2008

Gulai Lemak Rebung



Lemak lagi... kali ni gulai lemak rebung pula. Lauk2 macam ni mmg kegemaran hb. Adalah seorang kawan kate, kencing busuk makan rebung ni. Hehehe sebenarnya masak rebung ni bergantung la pada org yang masak tu. Kalau dah rebung tu dibasuh ala kadar je mmg la busuk. Baunya tetap ada tapi kuat dan tak kuat je la.

Takkan makan gulai lemak rebung je ye tak? Memang dah berhajat sejak semalam nak buat udang tempura. Hari tu makan macam tak puas. Jadi hari ni buat lagi. Tapi sory le lupa nak amik gambo. Macam itu la klu asyik kate, nanti... nanti... nanti... sudahnya tgk2 dah tinggal pinggan je...

7 comments:

ai said...

adoii...dah lama aku tak mkn rebung! masak lemak cili api + daging sedap ni wei..nak suh mak aku masak le minggu ni..yea yea, balik kampong!

mummy-izz said...

feveret aku niiii!!! rebung+perut lembu masak lemak cili api..tumbuk cili api lebih sikit + dgn kunyit hidup. perrrrghhhhh.... x pandang dah org lain tapiiii....

apis aku x makan. dia kata BUSUKKKKKK!!!...

aku pedulik apa..aku makan gak cuma bkn depan dia la..hehe

elly said...

lapo perut aku kak fiza oiii... meh nak sket hehehe...

Rafizah Nordin said...

Ai & Ila, aku masak tak campo ape.rebung semate je sbb sofie aku tu tak bape suka la pulok. campo daging aku tak penah cuba tp klu campo perut lembu aku makan kat kedai. laki aku tang perut tu dia kuis kat aku la...aku la yg melantak tak hingat.hehehe

Rafizah Nordin said...

suel, nak hape?piuk pun aku dah basuh.p masak sendirik!hehehe

saveme_zero said...

adoii za...sedapnyaaa. klu letak udang kertas tu lg sedap za oii.

Rafizah Nordin said...

macam2 leh letak...janji sedap ditekak...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)