Followers

Friday, November 14, 2008

Jagung Manis



Emppp syedapnye... semalam tgk jagung manis kat blog Hana, rase mcm tak sabonye nak buat. Jadi hari ni tanpa berlengah lagi aku membuka tin jagung. Kebetulan ada 2 tin jagung lebihan buat puding jagung mase niage bazaar ramadhan hari tu. Hah, dua-dua tin aku bukak dan kukus. Habis tinggal mangkuk je...bukan hanya maknye yang suka, anak2 sampai ke Mierza pun suka. hb apatah lagi...

Nak buat jagung ni sonang baitu...barangannye pun brg yang ada kat dapo je.cuma nak kena beli jagung tu la. Ada juga yang packing plastik. Tadi g Checkers ada ternampak jagung packet tapi tak sempat nak tgk sbb sibukkan tgk si Boy nak ambil coklat. Risau dia ambil coklat yg mahal....

Bahan-bahan
Jagung 1 tin - kukus 10 minit
1 1/2 susu pekat manis
garam secukup rasa
1 s/k mayonis

sedap, manis, lemak!

3 comments:

saveme_zero said...

za...ko kukus dgn piuk kukus tu ada lapik tak??

Rafizah Nordin said...

aku letak dalam tapis plastik sue yg org sll buat ayak tepung tu.

ctm-cak'on said...

wah k.za, sy dah penah cube, tp resepi sendiri jek coz tgk org kedai wat, tp yg x bestnye jagung macam hampeh jek, kelat jek..agaknye salah pilih jagung kot (jagung paket)...

nk try pakai jagung tin lak le...sy sgt suke jagung manis nie, lau kuar g jenjalan, sure beli kat mane yg de jual...

tp yg paling sedap pernah sy rase kat CAMERON, peh! mengancam sgt2 rase die :)

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)