Followers

Friday, July 01, 2011

Potong!!!


Tanggal 8.6.2011 (Rabu) yang lalu, rambut Mierza yang kami simpan sejak bertahun lalu dipotong. Aku dengan nekadnya bawa Mierza ke kedai gunting. Of coz sebelumnya mendapat persetujuan daripada en hubby. Mierza pun yang sebelumnya tak nak potong rambut bila ditanya, beria2 pula nak potong rambut sejak beberapa hari tu. Jadi, sebelum dia ubah pendirian dan kehendak, cepat2lah aku bawa ke kedai. Sementelah papanya pun setuju rambut anakandanya di'ketong'. Hehehee...

gambar agak blur sbb sambil berlari2 anak snapnye, mengejar dia yang berlari2 mengejar2 abang & kakaknya di hadapan.

Of coz, lepas aje potong rambut tu, jenjiran terdekat mahu pun jauh yang nampak Mierza terkejut dan tercengang. Ada yang macam tak percaya, itulah budaknye yang sebelum ni mereka nampak berambut panjang tu. Dan ada juga yang mengeluarkan ayat, "la... selama ni ingatkan dia perempuan, tu pasal berambut panjang. rupa2nya budak lelaki???" Owh, ok.... ;P

"aunty gunting kasi hemsem hooooo"

Pada mulanya, aku simpan ekor dr rambut asalnya. Tapi tak sampai seminggu, aku sendiri yang potong ekor tu. Mierza pun tak marah & protes. Dia ikut aje, redha aje rupernya aku buat keputusan untuk rambut dia tu. Agaknya dia sendiri dah rimas dengan rambut panjang dia tu...

masa ni dah selesai potong... rambutnya yang berekor tebal.

Masuk yang ni, kali ketigalah potong rambut dia sejak kelahirannya - 12.7.2008. First masa dlm pantang - cukur habis. Lepas tu 3 Syawal masa usia dia nak masuk 2 tahun dan yang ini - ketika usianya nak mencecah 4 tahun. Lepas ni tak tahulah nak simpan balik rambut dia atau potong bila nampak panjang. Rasanye tak simpan panjang dah kot... sebab dia pun sekarang ni amat teruja dengan style rambut pacak yang dia sebut "kacak". Tentu2lah abang dia (Boy) yang mengajar... Jantan sulong aku tu dah pandai bergaya. Kalau p beli barang awal bulan - gel rambut dia harus dibelikan. Nak yang ada nama & demanding pulak... huhuhuuuu

Di mata aku sendiri, nampak anak jantan aku tu mcm 'pengkid' pulak hahahaa!!! Dan di mata aku juga nampak, anak jantan aku tu ya amatlah hemsemnye!!!! Kehkehkehhhhh


arghhhhh cunnya!!!!!

* actually n3 ini akan keluar pd 30.6.2011 tp sbb blogspot bermasalah tak boleh sign in semalam, terpaksalah delay.... *

4 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

waa... hensem boy sudah potong rambut yerrr....... good boy...

p/s: fiza.. naper nak jual kamera tu? kan ke baru je beli....

Fiza Nordin said...

k madiha,
tq :D

p/s- kamera tu mau juai pasal sy nak tangkap yg lain.... mau upgrade! heheee

el said...

pjg giler rmbut dia dulu kak
kalah danish..danish lak x potong2 lg
ni nak skul thn dpn..of koslah kena potong...ntah caner muka dia..coz never pootong pendek huhuhu

Fiza Nordin said...

L,
kadang2 rasa sayang... kadang2 aku pun rimas tgk rambutnye menyerumbai camtu... skrg dah rambut pendek,sibuk pula dgn style rambut 'kacak' (pacak) dia hehehee

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)