Followers

Tuesday, July 19, 2011

Pak Choy Oyster Sos


Salam pagi Selasa....

Dalam banyak2 sayur, inilah sayur paling feveret dalam rumah ni selain taugey. Nak masak pun senang aje kalau cara dan gaya aku. Aku start mula mengenali dan makan sayur ni bila dah berkenal2 dengan en hubby dulu. Sebelumnya tak pernah makan rasanya. Hehehee...

Ikut cara aku, sayur ni tak payah masak pun. Rendam saja dengan air panas. Kuahnya pula dengan oyster sos campur dengan bawang putih diracik2 kecil, digoreng terlebih dulu. Kepekatan kuah bergantung pada selera sendiri. Kalau nak cair2, boleh tambah air. Aku suka yg sedang2 saja.... tak terlalu cair dan tak terlalu pekat. Lepas tu terpulanglah pada stok apa yang ada, taburkan ikan bilis di atasnya. Nak tabur tabur goreng pun boleh. Nak tabur udang atau sotong goreng jugak boleh. Ikutlah kreativiti dan selera sendiri.

Sonang yo, kan...?

2 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

pak choy mmg sedap, sayur wajib dlm rumah saya juga.

Kak Rose said...

fiza... sedapnya! sayur pebret kak rose ni...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)