Followers

Wednesday, August 12, 2009

Telur Penyu


Salam...

Ada tak yang ngences tengok ini telur? Heheheee ampunlah yek... tapi nak jugak enterframe ini makanan feveret. Sape suker makan telur penyu, angkat tangan!!! Huh, tak nampak! Memanglah tak nampak ye tak...?

Okey, sementelah daku enterframekan telur penyu ni, daku nak malanjutkan persoalan yang mungkin bermain dalam kepala sesetengah blogger yg mengatakan daku pregnant kerana tiba2 teringin makan telur penyu.

Alkisah subuh semalam aku bangun untuk solat subuh, hajatku untuk mensujudkan diri kepada Allah s.w.t. tidak kesampaian kerana.................. 'dia' dah keluar! Jadi korang2 faham2lah yek... Sesungguhnya daku tidak mengandung. Teringin nak makan telur penyu tu hanyalah sekadar teringin sebab dah lame tak makan...

Hah, telur penyu ni tidaklah besar mane. Lebih kurang sebesar bola pingpong jek... jadinya kerana itulah kadang2 rase tak berbaloi dgn harganya. Bende kecil tapi harganya ya rabbi... tapi kalau sekali sekali (mcm aku dah dekat 3 tahun tak makan) bolehlah ampun...

Kulitnya lembik dan permukaannya kesat sikit. Tengoklah kat gambar tu, boleh lesut2 lagi tu... Kulitnya tidak bercengkerang macam telur biase2 tu. Tengoklah gambar kat atas, boleh tekan2 lagi. Kulitnya melesut ke dalam. Telur ni ade sejenis bau yang sangat heaven kat hidung aku, hehehee...

Cara makannya direbus dalam 20 minit gitu. Aku tak pernahlah goreng dan tak tahu ape jadi kalau digoreng. Tak pernah cuba. Sayang woooo... bukannya murah kalau cara memasaknya error, kan... buang gitu aje...huhuhuuu Jadi aku memang makan rebus je.

Yang bahagian putih tu berlendir dan ada masin2 sikit. Sikit je... Yang merahnya keras sikit dan itulah yang sedap kat tekak aku ni. Kalau aku makan, aku sudu sikit2. Sayangnya nak habiskan.

Heheheee... kate hb yang tak suker makan telur penyu ni, telur merah tu rase kertas. Erk, abang pernah makan kertas ke???? Hahahaaa memacamlah laki aku tu kan...

ps : kepada mak yong2 blogger... minta maaflah kalau n3 ni buat korang teringin plak... sekadar nak berkongsi info...

15 comments:

Azita said...

patut le penyu pemakin pupus sekarang...fiza punya angkara le ni ya????? macamana rasanya telur penyu ni? sama ke ngan telur ayam @ itik?

CikMin said...

rasa nak jilat skrin ni pija...sbb daku x pernah makan..ari tu masa kt padang...bersepah org jual telur ni murah2...tp idak le teringin kan..tp tetiba...tika dan saat ni...ishhhh...nape la ko kijam kan...

Watierman said...

Tq for the info...memang akak tak akan pernah mencubanya...sebab so lembik2...mak aai...it's definitely a NO...NO!

hana said...

amit amittt aku ngidam mende alah nih! larikkkk.....

Jiya said...

masa kecit suka makan tp dah beso ni tak lalu nak mkn. terasa tak sedap plak sbb terasa pasir. hehehehe.. dulu masa kecit sedap jek sampai ntah brapa bijik makan.

pssttt kak. kalo peyed tu datang singkat dr sepatutnya cek tau. manatau rezeki ada. hikhikhik... jiya ari tu 2 bln pregnant 2 bulan dtg peyed mcm biasa tp 3 hari jek darah peyed tu kuar. tatau masa tu regnant. huhuhu...

CT Delima said...

Hisss... k.ct seram lah nak makan..walau pun dolu2 tu pernah rasa sebiji jer. lor ni mmg sure tak bole nak masuk tekak dik nonnnn.ehh kesian tau kat mak penyu tu, sampai nangis2 dia nak teran, abis ko makan yer fiza hahaha. nasib baik ko x ngidam kan huhuhu

ummiumaira said...

akak nie..patut la kat Msia dah xda byk penyu ..akak yg duk intai telur dia.....yg putih 2 kalu rebus pun mmg dia xmasak ka...selute la akak bulih mkn kalu wa mmg x leh msuk ....

Fiza Nordin said...

k ita,
rasenye sgt lain dari telur ayam...

cik min,
sampai ati kate daku kijam... arggggggg!!!

k watie,
ikut tekak le yek :)

hana,
jgn lari laju sangat...terburai kang!

jiya,ha penah makan eh...takde maknenye...elok ni flow...

k ct,
ape nak seram?telur tu xde tanduk.xde bermate merah pun...hish akak ni...

wa,
terima kasih le sbb salute akak :P

fazilzura said...

kak piza..
suke betui dgn telur penyu yek .. kalah org GAnu ni .. daku x reti makan , tp suke beli kan tuk org2 yg ngidam

halen said...

eee sedapnya telur penyu tu lama dh sy x makan tau. eee mana nk cr telur penyu ni.

blogresipi said...

Mujur kite bukan peminat telo penyu.. kalo tak jenuh nak cari penyu kak fiza oiii... hhehe

Fiza Nordin said...

zura,
ko belikan orang,beli kat mane?

halen,
akhirnye dapat jugak seorang teman blogger yang makan telur penyu...

ijan,
jenuhlah...

ai said...

Alamak!!! Sedap sgt ke besen?? aku penah makan yg mek aku buat telor dadar. Sgt tidak sedap! Aku rasa mmg kene rebus cam kau tu le..haihhh..bila plak aku nk dpt rasa ni..

三杯雞Sam said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社

Anonymous said...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)