Followers

Tuesday, August 11, 2009

Gulai Lemak Jantung Pisang


Salam...

Lauk semalam nih... semalam mase masukkan n3 udang dan ayam goreng oat tu pun dah suntuk sgt waktunye. Itu yang n3 gulai lemak jantung pisang ni terpaksa dibuatkan 'auto publish'.

Jantung pisang ni aku beli kat pasar pagi hari Ahad semalam. Tapi tak masak semalam sebab semalam my hb yang masak. Dia malas nak tumbok sambal belacan yang lagipun sebab utamanya kerana cili api dah habis. Malas la pulak nak turun ke bawah semate2 nak p beli cili api. Sengajelah tak tangkap gambar ape yg my hb masak tu sebab dia cuma masak bening kentang yang sebenarnya tragedi. Sebenarnya dia nak masak sambal sardin tapi tak tahulah ape yang dia sedang fikirkan, dia nak tuang sardin tin tu dalam periuk tapi dia p tuang air. Jadinya kentang yang dah siap goreng tu terus jadi sup bening. Hehehee... tak kisahlah. Bukan nak bagi sesape makan pun melainkan kami anak beranak jek... and tak tahulah ape mimpinya yang semalam dia masuk dapur tu tak tahulahkan... aku diamkan aje. Sesekali dia rajin masuk dapur jangan ditegur2. Nanti terbantut kerajinannye tu...

Okey, gulai lemak jantung pisang ni masak lemak macam biasa sajelah yek. Cuma masa aku tumbuk cili merah tu aku tak campurkan cili api. Tadi singgah kedai beli santan pun aku boleh terlupakan cili api. Ish, apo daaaaa!

4 comments:

Noorma said...

sedapnyer..aku pun br beli jantung pisang semalam, ingat nk masak hari ni, tp malas ler plak..

Leyza said...

ni lemak jantung pisang johor la kiranya...bukan n9 punya...

Fiza Nordin said...

noorma,
xpe...simpan dalam peti es.jgn simpan sampai kecut udah :D

k leyza,
entahlah kak...

blogresipi said...

Nie faveret kite gak nie... jantung pisang sangat syiok!

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)