Followers

Sunday, August 16, 2009

Order! Order! Order!

Salam...

Alhamdulillah... Ni semua order yang aku terima selama dua hari hujung minggu ini. Terima kasih banyak-banyak kepada jiran2 yang membuat pesanan. Dan alhamdulillah kerana aku dapat menyiapkan tempahan yang dibuat oleh jiran-jiran blok aku ni...

TEMPAHAN HARI SABTU

Tempahan diterima daripada Yana - jiran aku yang tinggal di Tingkat 5. Sempena dengan ulang tahun perkahwinannya yang ke 8 tahun. Yana minta buatkan kek coklat moist.

Tempahan ini aku terima daripada Shekin, ofismate hb. Shekin order 1 biji kek Coklat ala2 indulgent SR tapi minta aku siap2 potong 2. Katanya nak buat promosi. Tak tanye pula promosi ape. Decoration kek ni comot sangat nampaknye sebab ruang nak menyapu coklat tu santak sangat. Lagipun coklat macam meragam pula. Tak nak mengeras pulak dia. Ke... whiping krim ni yang tak sesuai sebab selalunya aku pakai whipinh krim jenama lain. Huhuhuuuu.... Harap2 Shekin puas hati.Kek Coklat Ala2 Choc Indulgent SR...


TEMPAHAN HARI AHAD

Tempahan ni pula diterima daripada Kak Minah yang tinggal di Tingkat 1. Kek Lapis Hawflakes dan kek butter coklat untuk dibawa ke rumah maknya di Segambut. Ada kenduri sambut puasa. Kek ni untuk makan-makan adik-beradik katenya.
Kek Butter Coklat

Kek Lapis Asam Manis

Tempahan kek coklat bersiram coklat ganache deko simple ni pula tempahan dari ... emp, tak ingat nak tanye name akak ni. Selalu kalau aku terjumpa akak ni aku panggil akak jek. Akak ni tinggal kat tingkat 1 same blok ngan aku. Anak perempuan dia, Mira berkawan dengan anak aku, Baby.

11 comments:

miemiey said...

wah manyak tul tempahan...kak ko ada bakat kenapa ko tak asah lagi bakat ko n ko perkembgkan lagi bakat dlm perniagaan...

HaSue said...

bestlah banyak tempahan..sue nih baru blaja nak mendeko..kalo ader kelas kat sini nak jugak hadiri.hehee...nih kena laa blaja sendirik.hihi..lepas nih bleh laa akak try wat kek lapis swk lak..kot2 leh jadik bisnes kat sana

Fiza Nordin said...

mimi,
ni tgh asah le ni...nak p amik kelas beria2 sgt akak ni ada masalah dalaman hahahaaa jadi tenet nilah jd cikgu buat masa sekarang dik oiii insyaAllah biler 'org tu' dah yakin & nampak akak mmg sungguh2 dia izin le kot p amik kelas...

Fiza Nordin said...

hasue,
akak teringin gak nak belajar kek lapis s'wak tu tp belum ada kemampuan.nntlah...insyaAllah klu dah rezeki tu tak ke mana, kan...

A.I said...

wahhhhhh..byk tempahan kau besen..murah rezeki kau. :)

(aku tukang jilat screen jelah..huhuhu)

Fiza Nordin said...

besan,
meh la tempah ngan aku...idak le jilat skrin dah...jilat piso & papan kek le fulak wakaka

Syafa said...

wah..rezeki ko kak za...yg tempah pun dekat2 lak tu..jimat masa dan tenaga ko nak gi deliver kat umah org..sendiri pick up je..hehehhe...bagus2..Semoga buss ko bertambah maju yer..aminn

Anonymous said...

bnyk nye tempahan..sure sedap gile ni

Mizz_Ila said...

aku mau order kek indulgence utk raya nanti ye..malam raya aku amik.. hehe

Fiza Nordin said...

sya,
betui tu...sonang kijo mak cik hehehee terima kasih atas doanya :D

nana,
meh la order...

ila,
roger bebeh! tq ila!

el said...

nk order kapkek
tpi jauh sgt pulak
ermmmm...hehehehe

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)