Followers

Wednesday, June 24, 2009

Perkembangan Baby


Lepas saja jatuh hari tu, itulah kali terakhir dapat letak ubat kat tangan dan lutut dia yang luka tu... Lepas tu memang tak boleh usik dah. Papa dia yang amat memahami kesakitannya tu, siap balutkan tangan anakandanya dengan plastik bila nak mandi. Sanggup...

Isnin dan Selasa dia tak sekolah. Pagi semalam aku tengok lukanya tu merening jek air bisanya. Macam nak bernanah pun ada jugak. Jangankan nak bagi aku tengok, usik pun tak bagi. Aku nampak pun sambil2 gitu jek.

So semalam lepas hantar Boy pergi sekolah, aku bawa Baby ke Farmasi Zora. Aku tunjukkan luka tu kat Chin, pharmatician tu. Dia kata pakai krim - ubat sapu. Si Baby pula dengar camtu terus merengek, "takmo...takmo...". Pastu Chin nak sapukan sikit. Suruh dia rase, "sejuk aje... bukan sakit..." Si Baby aku siap melalak dalam farmasi tu. Nasib baik tak ada orang. Kalau tak buat malu aje... Sampai sudah dia tak mo.

Akhirnya Chin suggestkan ubat makan. Aku belilah. Sambil2 tu Chin bisik2 kat aku, "masa dia tidur, u sapu..." Aku pun okey. Beli sekali ubat sapu, siap2 sorok dalam poket seluar dan ubat makan. Ish, teruk betullah budak pempuan ni...

Balik2 saje tu, aku siap umpankan Baby dengan botol susu berisi air milo kesukaan dia. heheheee setelah dia terbang melayang sampai ke Perlis, aku sapu ubat tu kat tangan dia dengan aman...

Berakhirlah hikayat Puteri Auni Batrisya aku nih... Wassalam.... Heheheeee

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)