Followers

Monday, June 22, 2009

Gulai Tempoyak Ikan Kembung


Salam... ini n3 untuk hari ini ye... maaf le lambat masukkan. Selalu pun memang lambat ye tak... heheeee Ini tempoyak Cikgu Noriah. Last ni.... bekasnya pun dah basuh tadi. Terima kasih le bebanyak ye Cikgu... agak puas jugak makan tempoyak yang cikgu bagi walaupun bendenye sikit jek.

Hari ini Baby tak sekolah. Bukan sebab masih penat balik kampung semalam tau... bukan jugak sebab luka di tangan tu. Tapi semalam dapat tahu ada penduduk tingkat 9, Blok G, emaknya meninggal dunia. Jadi depe pakat ramai2 turunkan jenazah dan letakkan di dewan. Alkisahnya sekolah KEMAS Baby ni di dewan itulah. Abisnye bebudak tak sekolahlah hari ni...
Cikgu Noriah pun agak keberatan juga sebenarnya tapi macam tak boleh nak buat apa2. Ini soal kematian, nanti kalau ditentang dan banyak cakap apa pula kata orang... manusia ni kan...

Emp... pada aku pula... aku rase macam tak kene sikit keadaan ni. Bukan sebab anak aku bersekolah di situ dan mengganggu persekolahan anak2 saja... tapi... korang fikirlah sendiri. Memang... semua orang akan meninggal dunia tapi kalau diletakkan/ditumpangkan jenazah tu di tempat budak2 kecil bersekolah sehari2... macam... huhuuuu payah nak terangkan perasaan ni. Rasanya korang paham kot eh..

Resepi gulai tompayak ni aku rase tak payah le nak kongsikan ye. Masak macam biase aje tu... tak ada yang istimewa. Macamlah yang lain2 tu istimewa ye dak...?
Hahahaha!!!

5 comments:

~~ciklinn~~ said...

huhuhuhu aku memahami.. tmpt utk budak2 kan..tapi itulah kalu kat pihak cikgu tu pun rasa serba salah kan...

blogresipi said...

Kenapalah semua orang masak gulai tempoyak nie???? tensemnye kite!!! penat telan air liur jer..

MUMMY ILA said...

oh tidak. feveret aku :(
bila ye aku berkesempatan nak masak ni?.. apis x makan tempoyak. so, aku kena masak time dia xde kat umah.

Fiza Nordin said...

ciklinn,
terima kasih kerana memahami...mmg serba salahlah...

ijan,
jgn tensen2 yang :D

ila,
jgn bagi dia balik 1 hari wakaka

FaizAmYAirieL said...

sodapnye tempoyak..feberet aku lagik2 kalau berapi bibir dibuatnye...ehehe..telan air lior aku kak pza..ekeke..yg pasal tabika baby tu serba salah jgkkan? mmg kalau org meninggal letak kat dewan tu ke k pza?

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)