Followers

Monday, June 22, 2009

Baby Merempit & Xcident lah!

Adoidoidoiiiii!!! Seronok sangat balik kampung sampai berdukalara! Tengoklah ape dah jadi??? Habis rabak tangan dan lutut si Baby ngan anak buah aku - Tasya. Dia orang naik basikal. Nak elakkan si Boy kat depan, jalan tu pulak menurun bukit dan berpasir. Apelagi... Nasib baiklah tak masuk parit. Betul2lah kat sebelah tu ada parit tempat orang kat kebun sebelah tu amik air nak sirap pokok bendi & kacang dia...
Anak2 aku ni kalau balik kampong bebas. Tu yang dia orang suka sesangat. Dan itulah yang hb aku takut nak tinggalkan anak2 tinggal kat kampung kalau cuti sekolah. Depan rumah tu ada kolam ikan, kalau dibiarkan maulah silap2nya anak2 aku berkubang dalam kolam tu. Habis!!!Tapikan... anak dara aku ni memang cengeng banyak kalau bab luka2 ni. Dia menurun papa dia, heheeee Betui... bukan nak bergurau ni. Hb aku pun kalau luka yang sampai nampak darah walau setitik, dia punye balut tgn dia mcm luka beso beno. Anak dara nilah penurunnya...! Luka sikit pun meraung mcm kena potong jari. Kalau luka beso camni korang bayangkanlah dia punye nangis???

Si Tasya siap cium jalan. Dahi, hidung dan dagu luka. Lengannya pun ada luka jugak.Tapi mujurlah tak teruk sangat luka yang di muka tu. Kalau tak... turunlah saham kau Tasya!!!
Tengok muka Tasya... aduilah....


Luka kat lutut Tasya...

Boy rasa bersalah bila aku tanya2 dia, "Kenapa tak jaga adik?" Daripada mula Baby dan Tasya jatuh lagi dia memang dah menangis2, kata Tasya. Padahal bukannya dia yang jatuh. Dia kata dia takut papa marah. "Papa mesti bantai kite...!" Sebenarnya yang dia paling takut ialah hb akan gantung basikal dia!
Kat sinilah tempat kejadian tu...
Huhuhuuuu sadis tul!

9 comments:

Jamie said...

Kesiannya baby, mesti pedih kalau nak mandi, sabor ler.. kalau nak besar memang macam tuh...

FaizAmYAirieL said...

alor ciannye baby jatuh..sampai terbaring2 die..ehehee...smg cepat sembuh erk..

Suzi said...

budak2 nak membesar mcm2 hal jadi ye...takpe baby, sikit je tu...kena thn sikit sakitnya.

kesian, moga cepat sembuh.

D.O.U.B.L.E...S said...

alahai sian nya dia......mandi mesti pedih tukan....teringat siti masa budak dulu kayuh basikal tak de brek..turun bukit..ambil ko belubang dahi.hehehehhehe best sgt zaman budak2 kan...

CatlinaFly said...

alahai cian baby..dgn anak buah akak tasya tu...akak kene kiss2 & hug2 baby tu..nanti cepat ilang sakitnye tu..ala ala ala..cian baby..get well soon ye both baby & tasha..

Noorma said...

teringat kisah aku jatuh basikal dulu, sama la mcm baby & tasya tu, sakit ko..sampai skang ni pun ada parut, kenangan zaman budak2... jangan ler marah anak ko tu..budak2, biasa lah....

blogresipi said...

Ciannyer mangsa xcident nie... terbaring sampai mcm tue sekali..huhu... letak ubat kasi lekas2 baik yer :)

ai said...

Ya Allah!!! siannye...pedih tu wei. Nak2 lagi masa dia dh nk kering..pedihhhhhhh

♥ Eda ♥ said...

alahai siannye dorang luka parah dah tgk tu...kang tinggal parut laks...huhu..budak2 biasela..jatuh sane luke sini...hmmmm...jgn sampai patah riuk sudah..sian baby

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)