Followers

Sunday, June 21, 2009

Kami Balik Kampong!!!

Salam kepada pengunjung2 blogku yang tidak seberapa ini... terima kasih ya... walau daku tiada tetapi ramai juga yang datang menjenguk. Alhamdulillah...

Adakah yang tertanya-tanya... ke manalah si Fiza & family ni agaknye ye... Pergi aquatik ke... pergi zoo... hakikatnya dua2 tempat tak pergi. Alkisahnyakan... pagi Sabtu tu lepas aku balik dari senaman Chi Kung, langit gelap. Nak hujan da... abis tu camne? Hb yang dah bangun baring balik. Siap tarik selimut tau... dia nak sambung tidur. Anak2 jangan cakaplah dia orang punye mente... kalau dah tahu nak berjalan tentulah dia orang kemaruk empat lima macam. Tapi nak berjalan macam mananya kalau dah ribu2 lemon turun dari langit? Ahoiiii...!
Akhirnya aku cakap kat hb, "klu dah susah2 sangat, kita balik kampung sajalah. Lagipun kita dah lama tak balik kampung." Hb pun setuju. Anak2 lagilah punye setuju. Dari cuti sekolah lagi dia orang memang nak balik kampung tapi sbb tiap kali hujung minggu mak aku ada kat sini, tak adalah nak ke mana2 pun. Jadi itulah kisahnya. Jom kite layan gambar2 yg sempat aku snap semasa di kampong....Buah Bacang... dapatlah bawak balik 2 biji. Yang kat bawah ni gambar buah durian yang menunggu masa untuk gugur. Tapi kata FIL, tahun ni durian tak berapa menjadi. Ada tu adalah... tapi setakat untuk makan2 gitu saja. Jadi kami beli buah durian daripada Aki Chik, jiran yang dah macam saudara depan rumah FIL. 6 biji - RM20. Itu pun dia tak letak harga. Bagi ikut ikhlas hati saja....


Jalan nak masuk ke rumah FIL. Rumah pak mertua den ni hulu tau... baru beberapa tahun nilah ada paip air kat rumah. Sebelum ni den nak mandi kat sungai. Pergi sungai nak mandi berpeluh,balik pun berpeluh gak, uwaaaa tapi den suko!!! Abish, kite ni orang bando. Biler dapat kehidupan kampung gitu tak ke batak jadinye??? wakaka!
Ni nak g merayap kampung ngan hb. Naik motor FIL. Pak mertuo den pakai EGO... huh! Tak madan orang tuo nih! Den pun pakai EX5 yo! Kakakaa
Masa ni Mierza dan Baby tengah tido. Boy pulak tengah main dengan anak buah. Apelagi??? Kami jenjalan bujang je la heheheee


Aktiviti HARUS... lepak bawah rumah...

Ni ape kes??? Makan mee goreng dengan durian? Gitulah... kalau dah hantu durian!

Mierza dengan biras aku - Kak Lang. Anak2 aku panggil - Ibu. Panggil abang hb aku tu, abah. Ikut panggilan anak depe le... Bukan main lagi poluk eh... kene marah dengan papa sebab main turun naik tangga. Padan muke! Tapi Ibu datang pujuk. Tu yang manja semacam tuh...
Ni Mierza dengan mama pulak...
:D

Okey untie2 sekalian... nanti mama masukkan n3 lagi masa kat kampung k...
Ada cerite sensasi tau... Kak Baby xcident la...
tu la... merempit lagi!
Tungguu k!!!


3 comments:

Noorma said...

bestnyer kg ko fiza..ada buah apa lagi kat sana tu??

el said...

wahhh balik kpg terus hehehehe...xpelah at least kuar dr umah kan...syoknye doyan bykkkkk

ai said...

yea yea!!!! rambut menantu aku dah bolat balik!! sungguh encem ooooo

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)