Followers

Thursday, June 11, 2009

Boy... Boy... Sambil Geleng Kepala...


Kenapa dengan budak ni???

Pagi2 lagi budak ni sudah bikin hati mama dan papa dia panas! Eiii... kalau aku turutkan hati memang pepagi makan pelempang. Bukan satu tapi dua - double! Satu dari aku dan satu lagi dari hb. Nasib baiklah tahap kesabaran kami masih ada. Kalau tak... entahlah! Ringan dah tangan memasing tadi.

Boy bangun awal pagi tadi. Masa papa dia dok siap2 nak g kerja dia dah bangun dah. Masa tu mamanya ni masih dok golek2 lagi atas katil. Berat tul kelopak mata ni nak terbuka. Tapi dah sedar dah...

Tak lama lepas tu, terdengar bunyi kaca pecah. Hb cakap, "apa pulak dibuat budak tu kat dapur..." Aku diam jek. Pastu dengar bunyi kaca pecah lagi. Kali ni makin rancak la bunyi pecahan tu. Hubby berlari ke dapur. Aku pun bangunlah. Ikut sekali ke dapur.

Ya Allah... api!!!! Boy... Boy... Dia dah panik. Terpelesuk kat tepi almari kat dapur tu. Tergagap nak terangkan apa yang terjadi. Hb terus capai paip air untuk mesin basuh dan bukak air. Pancutkan ke arah api yang boleh tahan juga maraknya. Nasib baiklah tak melarat.

"Kamu nak bakar rumah ke?! Apa yang kamu buat? Apa yang kamu bakar?" soal hb.
Boy? Menggelabah. Sepatah haram tak keluar dari mulut dia melainkan tergagap-gagap jek. Nak cakap tapi agaknya tak tahu dari mana nak mulakan dulu. Itu memang perangai dia. Kalau dah panik langsung tak boleh nak bercakap.

Aku pun membebel jugalah. Mane idaknya... baru jek celik bijik mate udah tunggu kerja. Mengemas dapur yang basah. Dengan kaca tingkap yang berderai ke lantai. Habis cermin satu naco tu pecah.

Bila dah reda semua barulah aku tanya dia, apa yang dia bakar sampai boleh jadi macam tadi tu.

Dia bakar dengan menggunakan lighter hb. Korang tentu perasan benang2 yang berjuntai kat bahagian bawah tuala 'good morning' tu kan... ha itulah yang dia bakar. Semalam alkisahnya aku duk membasuh semua kain-kain buruk. Pastu aku sidaikan kat besi tingkap tu. Beratur elok jelah... Benang yang terjuntai2 itulah yang dibakarnya. Siap ada stoking kat situ pun habis terbakar.

Hish... memanglah pagi ini pagi yang mencemaskan. Boy... Boy...
So hari ni hb aku grounded dia. Satu hari ni tak boleh keluar main basikal. Siap hb warning kat aku jangan benarkan dia keluar hari ni.

10 comments:

irma said...

sib baik xder apa2....boy...boy...boy...kan sesajer je kena hukum...cuti skolah lak tu...rugi tau xleh main2 spnjg masa hehe

Aishah@Ariffin@Aqil said...

sib baik ler takde ape2 jadik...ngeri gak tu...

~~ciklinn~~ said...

aduhaii itulah namanya budakk lelaki kan.... ade jer benda yg nak dibuatnyer.. adoiii seb baik tak apa2 ha...

ermm gitulah kan anak2 yg membesar...mcm2 hal....

anak aku pun sama dlm pada demam yg terukk tu ada gak benda dibuatnyer... diam2 main lilin kat dapor sorangg...adoiii gerammm aku...

♥ Eda ♥ said...

huhuhu cuak gak eh..nasib baik tak melarat api tuh...

Sis-Lin said...

masyaalah..jgn bermain dgn api nak oii..nnti membakar diri..nasib x apa2 tu kan...

Mat Gebu said...

Ishhh....nsib baik lahh tak terbakar...jgn memain koo dgn api, budak2 nihh!!!!....Tapi aku dulu pun pernah koo, masa tu raya tau, konon2 bakar bunga api yg byk asap tu..siap pancit kan kat cadar bulu2 kat katil arwah atok..konon2 nak halau nyamuk, last sekali katil tu terbakar kooo....adehh, mak aku cepat2 siram dgn air..dan yang malangnya aku lahh, kena penampor siam sekali, berpinau mata, masa kena penmpor tu siap nampak percikan bunga api tu pusing2 atas pala!!!....pakcik tobattttt!!!!!! tak buat lagii!!!

blogresipi said...

Uish...cemas juga time2 camtu. Mujur ler takde yg serius jadik...

saveme_zero said...

ya allah..nasib baik x jadi apa2.

Suzi said...

alhamdulillah takde apa2 teruk jadi. tapi ada pengajaran tu...
budak2 ni suka je buat eksperimen...

jgn buat lg ye boy....

Jamie said...

huhuhuhu.. nasib baik takde apa2.. bertuah punyer budak...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)