Followers

Friday, June 12, 2009

Di Pertandingan Itu...


Uhuk... aku kalah! Uwaaaaaa!!! Hahahaaaa tidaklah. Aku sedikit pun tidak sedih (tipu! :P).

Okeylah, ada sedih sikit DAN terkilan.

Boleh aku katakan yang aku tidak menerima penerangan lengkap dan tepat tentang apa yang dimahukan oleh pertandingan ini. Rupa2nye dalam pertandingan ini, peserta bukan hanya perlu bawa nasi goreng tetapi siap dengan minuman dan pencuci mulut - makanan seimbang.

Sebagai bonus peserta juga diminta membuat susun atur makanan itu bagaikan berada di sebuah restoran.
Sedangkan aku datang betul-betul dengan sepinggan nasi goreng. Peserta-peserta lain dengan gelas runcingnya, dengan lapik mejanya, dengan sapu tangan bagai. Korang boleh bayangkan tak keadaan aku masa tu?

Kalau rumah aku dekat2 situ memanglah aku lari balik ambil semua barang tu. Tapi ni cerita KALAU...


Cikgu Noriah pula minta maaf dengan aku. Dia kata dia terlupa nak bagi tahu aku pasal itu. Ohohoooooo!!! Aku tak ada xperience dengan semua ni. Jadi ini pengajaran buat aku sebab aku rasa aku tak serik kalau lepas2 ni ada pertandingan lain. Hahaha!!!

Jadi agaknye kalaulah aku lengkap semua tu tadi... mungkin akulah yang ditempat pertama itu. Wakaka masih tidak boleh terima kenyataan!
Tengoklah presentation aku yang sangatlah cikai... dan bandingkanlah dengan peserta2 lain yang di sebelah dan di hadapan aku tu...
:(

Yang ni acara melipat kain batik. Macam buat hantaran tu...

Yang ini pulak acara menghias bunga plastik.
Ada tiga acara dan ketiga2nya dijalankan serentak.


Dato' Mukhriz Tun Dr. Mahathir yang sudi datang merasmikan acara kemasyarakatan ini. Aku tak tunggu sampai habis. Pukul 10.30malam gitu aku baliklah dengan Cikgu Noriah. Lagipun Baby dah lalok jek rupernye.... Lagipun kalahkan... kalau menang tu nak jugak aku tunggu ahak!

Dua beranak yang keboringan...

5 comments:

Jamie said...

aku tumpang simpati.. takpe jgn give up cuba lagi len kali yek...

hana said...

alahai fiza syiannyer ko! len kali ko dtg bwk lori angkut semua perkakas lam umah ko..senang klu ada apa2 emergency tinggal amik jerk! hihihi gurau za! takpe..len kali cube lagi er! ppon tahniah berani mencube ngan nasi goreng cikiya aku tuh! hehehe

~Atie+Farid~ said...

ala kak..jgn give up! akak kalah dr segi presentation...tapi dr segi rase...akak nye yg meletopPppppppppp!!!!!!!!

ayat bodek nak nasi goreng ni...hehehehehe

ai said...

Alahaiiii...siannye kau besen! TAPI kalau kau ada pekej lengkap tu kompom kau menang! wei, telor kau tu sungguh unik! :P

wahhh..dato' mukhriz rasmikan tu! dasyatttttttttt...

♥ Eda ♥ said...

alahai kak za...takde rezki je tuh... takpe..cube lag lenkali presentation kena power..hehe..tapi aku tgk entry sebelum ni...trus rase nak try buat..hehe..aku dah siap salin resipi dah..haha

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)