Followers

Wednesday, March 24, 2010

Terima Kasih...


Salam...

Alhamdulillah... aku sudah kembali...
Seperti yang diketahui... (yg tak tahu, boleh skroll tgk n3 kat bawah)... alhamdulillah syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi... abah sudah beransur baik. Tidak sembuh sepenuhnya tetapi keadaan semakin baik. Syukur padaMU ya Allah...

Ucapan terima kasih tidak terhingga kepada kawan2 yang meninggalkan komen dengan iringan doa, ucapan, kata-kata semangat dan ingatan kepada kami agar berhati2 dalam perjalanan pulang ke kampung. Semua itu menjadi ingatan kami sepanjang perjalanan. Alhamdulillah, kami selamat pergi dan selamat kembali.


Ucapan terima kasih lagi dengan rasa terharu kepada Kak CT dan Kak Sheila, atas kiriman sms. Begitu prihatin dan terasa diri ini amat disayangi oleh kakak2 & kawan2 sekalian. Sayang korang juga...!


Kami tidak jadi pulang ke kampung pada malam hari Isnin yang lalu kerana hb sakit kepala dan pulang lambat akibat jalanraya yang sesak hari itu. Pukul 8.30 malam baru sampai rumah sedangkan sepatutnya mereka (hb & anak2) boleh sampai lebih awal kerana hb mengambil anak2 lebih awal atas tiket kecemasan.
Hb memang tak larat sangat nak drive ke kampung. Hubungi Alang (abang hb) dan bertanya perkembangan abah. Katenya nampak ok sikit dari keadaan petang tadi.

Kami tawakkal, esoknya pagi2 saja baru bertolak ke kampung. Hb nak berehat dulu... nak lepaskan aku yang pandu kereta, hb tak harap. Malam... kalau siang, harus perjalanan ke kampung diteruskan.
Pagi Selasa, seawal 7 pagi kami sudah keluar dari rumah untuk pulang ke kampung. Pukul 10 pg sampai di halaman terus menjenguk abah. Alhamdulillah kami masih diberikan peluang untuk bertemu dengan abah.

Benar seperti kata Alang, abah sudah ada perubahan positif. Nafasnya walau masih tersekat2 tetapi lebih elok dari semalam. Sekurang2nya tidak menghasilkan bunyi bagai ada yang tersekat di kerongkongnya. Seharian di kampung, kami melihat keadaan abah. Petang jam 5 kami memohon untuk pulang. Hb nampak berat hati hendak meninggalkan abah tetapi ada tugas yang menanti kami. Dia perlu bekerja, anak2 perlu ke sekolah. Dalam terpaksa kami pulang juga dengan iringan pesanan yang tidak putus2 kepada Alang, "kalau apa-apa, beritahu cepat..."

Moga abah cepat2 sembuh.... amin!

6 comments:

A.I said...

Alamak..sori sesangat besen. aku dah ketinggalan ketapi :(

apa-apa pon aku harap abah kau akan sihat + semboh cam biasa balik. aku doa yg terbaik utk abah kau...Insyaallah..

Sheila Shafea said...

Salam..akk x boleh baca cerita yg sedih nnt nagis ni pun dah nagis

mmg begitu sukar bila org yg kita syg sakit..x tentu arah di buatnya..setiap kali perasaan mmg teringat kat sana.... ape pun akk sekeluarga doakan utk kekawan dah Fil fiza selamat sembuh sperti sediakala..yee

leen hussain said...

salam fiza....
insyaallah...selamat semuanya..
doakan yg terbaik aje..leen pun daddy leen tengah tak sihat ni...
tapi semakin baik...kita doakan yg terbaik aje yaa...

fuzidss said...

salam Fiza, moga semuanya dipermudahkan. Teringat arwah my abah

Watierman, rmanbkr said...

Salam Dik Fiza....Syukurlah FIL adik beransur sembuh....moga Allah memberi kesihatan dan umur yang panjang buat Fil untuk terus bersama anak cucu & keluarga....Amin!

saveme_zero said...

moga FIL ko cepat sembuh yer za.

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)