Followers

Monday, March 01, 2010

Muffin Coklat Kukus


Salam...

Tak hingat le... biler tah aku buat muffin coklat kukus ni... tapi dalam minggu lepas le... kalau tak silapnye hari Khamis... erh, bukan... hari Jumaat... erh... emp lantok le... betui2 tak hingat hari ape tapi dalam minggu lepas le... dan kalau udah buatnye minggu lepas tu... pepaham ajelah yek... udah abish lorrrrr... hisk!!!

Resipinya aku dapat hasil jalan2 cyber ke umah Kak Rinn Chan... resipi asal daripada Chef Zubaidah Che Pa. Tapi hasilnya tak secantik kembang mekar macam Kak Rinn punye lor... tak tahulah di mana salah dan silapnye mase aku menggodek bahan2 tu... nak kate pepandai otter resipi pun idak juga... ikut je bebolat... hukhukhukkkk

Tak apalah... sekurang2nya aku mencuba,kan...? Ape kate kowang plak cube... so aku tepekkan resipinya kat sini untuk panduan kowang. Jangan risau... resipi ni aku kopipes dari fp Kak Rinn (minta izin & terima kasih ye kak...). Jadi tak mungkinlah ada sebarang kesilapan salin resipi daripada aku...

Bahan-bahan:-

250gm tepung superfine/ tepung halus
75gm serbuk koko
1 tsp soda bicarbonate
Secubit garam
350gm gula icing
250gm mentega
3 butir telur
1 cup air panas

Cara-cara:-

1. Ayak tepung, soda bicarbonate, serbuk koko dan garam. Ketepikan.
2. Pukul mentega dan gula icing hingga kembang.
3. Masukkan telur satu persatu.
4. Masukkan tepung yg telah diayak tadi berselang-seli dengan air panas.
5. Isikan adunan ke dalam papercups dan kukus selama 15 minit.

Sebelum dikukus...

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)