Followers

Sunday, March 21, 2010

Kerabu Mangga


Salam...

Lauk Jumaat lagi... mintak maaf ye... dah habis jugak le ni... Encik Sofie tu suker bebeno... duduk2 kat kosi terus cakap, "wah... lauk special hari ni... " biniknye tersengih2 aje le... gitulah seleranya. Paprik dengan kerabu mangga pun dikatekan lauk spesel...

Ni kali kedua buat kerabu mangga. Sebelum ni buat dalam tahun lepas. Aku goreng ikan bilis garing2 sebagai perisa lauknya. Memang sedap le... Selain mangga, aku turut rautkan lobak merah, cili merah, cili hijau, hirisan bawang merah dan tomato potong dadu kecil2.

Dah habis nasi dalam pinggan, En. Sofi ratah gitu je menghabiskan kerabu mangganya... besh!!!


!!!!psttttt!!!!
ade sebijik lagi mangga dalam peti es tu... dalam jangkamasa terdekat ni, mesti ada siaran ulangan. Ampun terlebih dulu le yek.... eheheee

4 comments:

fuzidss said...

salam pengenalam Fiza.. Saya Dayang Sophia dari Shah Alam. Tertarik tengok kerabu ni. memang menarik dengan pelbagai warna. Salam kunjung mengunjung :)

Fiza Nordin said...

salam Dayang Sophia,
terima kasih sudi jenguk2 ke blog sy yg tak seberapa ni...kite link ye... :D

ima said...

salam fiza...sedapnyaaa!!!akak tengok pun dah berair mulut ni dibuatnya...itu je ke bahan2nya...akak nak cubalah jugak..

Fiza Nordin said...

k ima,
aah, saya buat gitu je...nak kasik ade rase lebih sikit, taburlah garam dan gula.ikut2 tekaklah rasenye tu...

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)