Followers

Sunday, March 07, 2010

Jalan-jalan Muzium Negara, Kuala Lumpur.......


Salam hujung minggu...

Kami pergi bertiga aje... aku, Boy dan Baby. Hb & Mierza duduk umah, jaga umah! Heheheee... kijamnye! Durhake! Eh, taklah... hb malas nak pergi sebab tak tahan dengan karenah Mierza yang sangat aktif sejak akhir2 ni. Apa yang dia minta mesti dituruti. Kalau tak dapat dia menjerit2. Kalau tak dapat jugak dia meraung2. Tak makan pujuk. Tak makan belai. Dimarah pulak, makin kuat dia meraung. Suami ku takleh tahan dengan anak bongsunye itu... hahaha!!!

Actually 2 hari ni (Sabtu & Ahad) aku terima tempahan cheese tart daripada Zila. Sebelum ni Zila dah pernah order cheese tart & fresh fruit tart daripada aku. Thanks... Daripada hari Sabtu, Boy dan Baby dah sibuk2 ajak masuk Muzium Negara tu tp papa dorang takmo. Syian... So, tadi pepagi aku dah kejutkan dia orang. Suruh mandi dan siap2 sebaik aje aku siap bako cheese tart loyang terakhir. Sedikit sebanyak sebenarnya, aku pun teruja nak p masuk Muzium Negara tu. Wakakaaa kantoi! Lame dah tak jejak kaki kat situ. Belas tahun ade agaknye... zaman sekolah dulu adolah... itu pun sebab nak buat buku scrap untuk projek Sejarah. Kalau tak... haram! Hampes! Memang ade kenanganlah dengan kawan2 sekolah...


Sekarang ni kat Muzium Negara sedang mengadakan Pameran Seramik 1 Malaysia. Pihak pengurusan Muzium Negara ada buka meja jualan kat bahagian luar bangunan. Jual macam2 barang2 lama & moden. Emp, bolehlah tengok2 gambar yang sempat aku snap ni ha....

Orang RTM... namenye...? Haram aku tak kenai... hikhikhik!!! Sory le erk...



Sementara tunggu Zila keuar dari opis dia, aku disape seorang akak. Dia perkenalkan diri sebagai orang RTM, minta anak2 aku didudukkan di kerusi & meja kat tengah2 tempat pameran. Kiranya aktiviti untuk anak2lah... tapi kesudahannya, aku pun join same...wakaka!!!


Hasil kerja tangan daripada Boy yang dibawa balik. Sebenarnya ada lagi 2/3 biji yang jugak diwarnakan oleh Boy tapi dia pilih 2 ni aje... lagi pun segan le nak bawak sumenye balik... heheheee...

Baby punye ditinggalkan pulak... adeh!



Bila tengok kereta Proton Saga lame ni... teringat kat nostalgia lame... mase hb memula ngorat aku dulu, dia pakai kereta camni le... hahahaa!!! Sampai dah anak sorang (Boy), still pakai kereta macam ni. Elok habis pantang baru tukar kereta, pakai Perdana. Kirenye mase tu beso dah tu... mewah! Rezeki anak, kate orang.

Aku mula2 belajo drive kereta pun, guna kereta Proton Saga tu jugak. Kaler pun syame... putih! Mak oiii... tadek power stering... sangat berat! Kua urat, terteran2 mcm nak u'uk aje...kwang3x! Tapi mase mula2 nak gerak tu aje... wakaka!!!
Tapi bagus jugak... sebab mase test drive amik lesen pun bukannya bawak kereta ade power stering. Bawak kancil tadek power stering jugek... LULUS dengan CEMERLANG! Harus bold tulisan & huruf besar. Riak sungguh!

Aku... wargggghhh Malaysia sangat panas!!!
Bluwekkk, tolonglah jangan muntah!
Weheheee...

Sekarang ni Muzium Negara tu dah banyak juga lainnye walaupun barang2 pameran dalam tu masih banyak juga yang sama. Maklum le lame tak pergi, memang terasalah kelainannya, kan... dulu tak leh tangkap gambo kat dalam Muzium tu tapi sekarang dah boleh... berbongdong2lah mat & minah saleh bawak kamera. Kecik, beso, panjang, pendek... memacam roper kamera deme dok usung. Orang2 kite pun tak kureng hebatnya. Tertonggeng2 dengan DSLR deme... fokus sane, telek sini (statement dengki ke hape neh...) huwaaaaa!!!




Layan gambo2 kami...

Minah salleh tolong snapkan... mekasey!

3 of us... tapi hanya mama yang ready... haiyoo you all ni... buang kodak la! Ngeh3x


Me & my always Baby...


Aloo, gelap plak gambo Baby ni...

Ohoo... I like this pic! Ade sesame berkenan nak jadikan menantu??? Muahahaaa!!!

Minah salleh ni mulanye nampak aku tangkap gambo sendiri. Pehtu dia pun mai le dekat sambil senyum... kate dia boleh tangkapkan gambo kami bertiga tapi lepas tu dia nak minta aku tangkapkan gambo dia... tapi mase aku nak snap gambo dia gune kamera dia tu, dia tarik Boy & Baby sekali. Aku pun minta le one more shot guna kamera aku plak... kenangan...

Boy & Baby berlatarbelakangkan monumen Hang Tuah
'Tidak Melayu Hilang Di Dunia...'

Nakalnye budak 2 orang kat belakang tu...


Dah, dah, dah!!! Laki & anak tunggu kat rumah! Balik, balik!!!

Pukul 12.15 tghari kami keluar dari Muzium Negara dan terus ke tempat parking. Bayar parking RM2 dan terus balik... Sampai2 umah tersenyum lebar bile segalanya sudah terhidang di atas meja...

Maceh abang...! Sayang dia tau!!! Walaupun simple tapi daku tetap menghargainye tau...

Elleh, getik ke???
Muahahaaaa!!!
Gelak syaiton!

7 comments:

Unknown said...

oooo..taklah banyak mana dia orang jual..nasib baik tak gi..gi kat amcorp mall lagi best...

Fiza Nordin said...

k ina,
mmg tak ramai...tu pasal sy ajak...kan dah cakap tadi...meramai2kan...ye la...kak ina suker tmpt ramai2 orang je erk...kecil2an mane nak layan...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam fiza,k.atie pon dh lama x g muzium...rasanya zaman anakdara dulu2(dh belas tahun..huuuuu)...syok g taman kt belakang muzium tue...pssst..kdg2 dating ngan laling k.atie kt sana laaaa(ha ha kantoi!!!)

Fiza Nordin said...

k atie,
taman kite kat ttwangsa,hahaaa nak jugak pecah lobang! tu pun sebab ade org order & org tu keje kat situ.klu tak mmg tak sampailah ke muzium tu sesaje aje...

Anonymous said...

lama dah tak pegi muzium last dulu time pameran hantu ramai gile org q

deqyalalink in-situ said...

hai untie fiza..wah bestnye besntye g muzium negara.. kite duk kl pun taknah g lg sbb takde kesempatan :)

Fiza Nordin said...

nana,
ha la...mase pameran hantu mmg ramai sungguh orang erk...berdoyon2 org p muzium...erh...mase tu akak ade p la...siap p tgk teater lagi kat muzium tu...

deqyalalink,
tgh hentak pale kat dinding ni bace perkataan 'untie' tu....!!! warghhhhhhhhhh

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)