Followers

Monday, March 22, 2010

Popia Vietnam


Salam...

Actually ini bukan kali pertama aku buat popia vietnam ni... bukan juga kali kedua... tapi ini merupakan kali ketiga sudah... dua kali yang buat tu, terlalu hangat di pasaran. Tak sempat nak snap gambar, tengok2 dah habis. Hehehee... tapi aku buat hanya bila kakak aku (Mak Ina) datang berkunjung/menginap di rumah aku ni. Pasalnya dia dan anak2nya memang suka sangat dengan popia vietnam ni.

Tapi kali ni ade tragis/sebak/terharu sikitla... sebabnya diaorang makan popia vietnam ni gitu aje... pun sodap, kate anak buah aku. Ehehee... sos cili Thailand aku dah kehabisan stok pula. Aku nak buat sos pun dah tak menyempat dia orang nak makan. Hah, makan sajelah gitu...

Aku buat ni hari Sabtu (20.03.2010) untuk minum petang. Intinya tu aku letak lobak merah, sengkuang dan crab stik saja. Timun ada, tapi Mak Ina tak tahan makan timun. Nanti menggeletor satu badan. Kakak aku sorang ni memang banyak pantang larangnya. Makan tak boleh sembarangan. Sume kene tapis.

Rice paper tinggal beberapa helai je tu... cukuplah untuk buat sekali lagi gamaknya...

No comments:

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)