Followers

Wednesday, March 10, 2010

Popia Bersira



Salam...

Jom minum petang dengan popia bersira ni ha... pedas-pedas manis, gitu... nyummy!!! Terinspirasi dari kawan2 semualah ni... cuma ada yang aku nampak, tabur bijan kat atasnya. Tapi aku tadek stok bijan. Jadinya aku tabur kacang tumbuk ajelah... heheheee...

Inti dalamnya letak parutan lobak merah, sengkuang dan taugey. Bila buat popia goreng ni, masih jugalah dengan masalah yang sama. Bila dah goreng, popia tu jadi lenyo (lembik) bila dah sejuk. Memang gitu ke...? atau sesape ade petua? Boleh kongsi, tak?

Hari-hari berkerja ni tak boleh buat banyak2. Nanti tak laku, udah membazir. Biar sikit tapi habis... alhamdulillah taklah sampai tak cukup pulak...

Yang ni reserved untuk anak-anak. Dia orang makan macam itu aje...

7 comments:

Kak Rose said...

uuihhh... sedapnya popia bersira tu... nak ckt... kulit ada tapi dok beku d freezer. bila la nak rajin?

♥LOVE2COOK♥ said...

Aisey teringat kat KakHana's Popia Bersira Pedas! Lama tak buat! :)

Makan kat umah akak dulu! hehehe ;)

cikmanggis said...

salam fiza..nampak sedap gula sira tu..pedas pedas manis kan?

Fiza Nordin said...

k rose,
takpe...klu dok dlm frezer dia tahan lame..nnt dah rajin buatlah...

love,
nak tumpang makan ke?boleh aje....

cm,
wsalam...aah pedas2 manis...walaweiii sedap gilos cm...

Watierman, rmanbkr said...

Oh Fiza....sodapnya popiah bersira tu.....Akak tak pernah sirakan dia lagi.....hehehe!

Nur Syafawati said...

wow..mcm kat pasar jumaat jual jer!!!!!meleleh tgk sira tu melekit2 likat..huhuhuh...sedap nyer kak za.kalau la aku jiran ko..ari2 aku menyempit kat umah ko tau!!kahhh

Fiza Nordin said...

k watie,
harus dicuba!

sya,
ko jgn ngences mak yong!

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)