Followers

Saturday, March 13, 2010

Potato Salad


Salam...

Waktu n3 ini publish, aku kemungkinan besar dalam perjalanan pulang ke kampung hb. Tak jauh... Slim River sajork... tadek ape2 hal. Sajelah balik kampung jenguk2 fil yg tak sihat sejak beberapa bulan lepas. Sakit tua...

Potato salad ni aku buat semalam ye... untuk makan malam. Jadinya, semalam aku tak masak nasi le... kami makan yang gini2 je... untuk hb ku terchenta, aku gorengkan ayam ala2 chicken chop tu. Sebab dia tak bape gemo makan daging/ayam burger. Tapi kalau burger ayam, dia makan! Haishhh, memacam tekak orang neh...

First sekali tengok potato salad ni kat rumah Kak Zila beberapa minggu lepas. Lepas tu semalam pulak nampak kat rumah... alamak! Tak hingat plak umah siape tah...betul2 tak hingat nih... aku tak salin resipi pun... main ingat2 camtu je... & aku rase korang2 pun musti tau, kan...


Bahan2 yang aku ledok dalam tu... tomato, hirisan salad, kentang (potong dadu & rebuk hingga empuk), telur rebus (dihiris) dan capsicum hijau (potong dadu). Tuang sos thousand island Lady's Choice. Ledok2 ajelah.... siap untuk dihidangkan.

My dinner @ Friday, 12.3.2010...

3 comments:

Kak Aidah said...

Salam Fiza,

Terliur nengok western food tu

Kak Rose said...

simple dan sedapkan salad2 gini... nak diet boleh ke masuk menu ni?...

Yat Maria said...

slm fiza

dinner macam ni lah yg faveret pat umah i...except for the potato salad..i belum pernah buat lak..selalu salad plain ajer...ni nanti my turn to try ya?

yat

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)