Followers

Wednesday, March 17, 2010

Paratha Egg Roll


Salam...

Merata2 jugak dah tengok resipi ni... aku pun tak nak le ketinggalan mencuba. Tak susah dan tak payah pun nak membuatnya... and for sure anak2 suker sbb ade telur. Tgk kat rumah mamafami, siap ada letak cheese lagi. Tapi masa buat ni, aku lupe plak nak tabur cheese mcm mama buat. Haish!!!

Kelmarin aku masak sambal ikan kurung (sardin) je. Sedang elok sangat le tu, kan... eheheheee... lebihan lauk sambal ikan sardin tu bolehlah dijadikan pencicah paratha egg roll aku ni...

Mierza makan gitu je...



Sekeping darinya aku sapukan dengan sambal ikan sardin tu. Aku punye le tu...

Bahan-bahan :-

3 keping paratha
3 biji telur

1/2 bawang - diricih halus

Garam dan serbuk perasa


Cara-cara :-


Pecah telur. Letak garam dan serbuk perisa. Letak bawang. Kacau sebati.
Panaskan kuali leper.
Tuang adunan telur dan gelek2kan kuali supaya telur memenuhi muka kuali.
Letakkan kepingan paratha di atas telur. Biarkan seketika hingga telur agak garing/masak dan terbalikkan. Biarkan hingga kepingan paratha masak/garing. Angkat dan biarkan sejuk sikit.
Kepada yang nak letak sambal, boleh sapu di permukaan telur dan gulung paratha egg tu. Potong2 dan sedia untuk dimakan.

6 comments:

saveme_zero said...

sedapnyaa..nmpk garing la za

cikmanggis said...

hai ling..sedap nampak prata roll ni..cikmanggis masuk list jugak ni..panjang berjela-jela dah list tu

Fiza Nordin said...

sue,
ha mmg aku biokan garing sikit.garing2 ye... bukan hangit ekekeee

cm,
harus dilunaskan segera tu klu dah panjang berjela...hehehee

~cinonet~ said...

sedapnyerrrr kak~!!!..meleleh air liur sy tgknyerrrrrrr...kikiki~!
nak try jugak ah..ngee!

Datin El said...

fiza..sambal sardin tu klu ngap dgn nasik sejuk pun sodap..

Fiza Nordin said...

cinonet,
try dek...sonang yo!!!

datin el,
erk,nasik sejuk???

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)