Followers

Tuesday, August 16, 2011

Iftar 16 - Bersahur...


Diam2 dah hari ke 16 kite berpuasa pada 16hb Ogos, 2011... begitu cepatnya hari berlalu. Sedar2 dah sepertengah puasa kite :D Alhamdulillah... aku, en hubby dan Boy belum tinggal puasa lagi. Untuk aku, bulan belum mengambang, bendera masih biru hihihiii... Cuma Baby yang dah kecundang 1 hari. Silap mama jugaklah sebab kesiangan huhuhuuu...

Takde ape2lah nak kongsikan resipi. Hanya nak tayang bersahur kami tadi. Request en hubby nak makan roti aje. Lebihan kari ayam berbuka semalam, cicah dengan roti. Roti john tu kakak aku (Kak Yong) yang bagi masa hujung minggu kelmarin kami ke Sepang, berbuka puasa di sana. Begitu juga dengan sambal tumis ikan bilis & petai. Selera en hubby tu, tak suka sambal tumis yang pekat2... nak yang cair2 je, yang berkuah cam dlm gambar tu... hemp, ikutkan ajelah kan....

Cadang2 hati nak buat roti jala. Memang dah buat pun tapi malang sungguhla... kejadiannya amat mendukacitakan. Memang tak pandai betul aku nak mengagak kepekatan adunan roti jala tu. Tengok dalam gambar2 kawan2 blogger & yang pernah nampak depan mata, roti jala tu nipis dan ringan je... yang aku punya, ya rabbi punyalah padat dan berat. Dah sejibik macam lempeng. Cuba berkirai2 camtu, tapi pun tak nampak kirai jalanya. Memang fail!!! Sebab dah buat, makanlah juga... En hubby aku pula lebih suka lempeng dari roti jala, jadinya yang tak jadi tu dialah yang belasah hehehee




6 comments:

ibundo said...

hiii.. mana gambar lempeng tu.

kakcik said...

Cuba buat lagi - jangan putus asa. :)

Fiza Nordin said...

ibundo,
huhuuu malu dong mau dipamer....sgt tidak semenggah rupernye hahahaa

Fiza Nordin said...

kakcik,
i'Allah tp lame lg kot hehee

quinnie said...

kakfiza...saya dulu pun buruks je rupa kuih jalanya..hheheh..lama2 baru la cantik...kekkeke

sedapnya kak makan roti cicah kari...ishhh bulan puasa ni tengok apa pun semua nampak sedap...kekekek

Fiza Nordin said...

quinnie,
dah banyak kali cube... tetap jugak buruks uwaaaaaaa

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)