Followers

Monday, August 15, 2011

Iftar 14 - Udang Goreng Tepung



Alhamdulillah, inilah salah 1 lauk berbuka semalam - iftar hari ke 14... buat lebih sbb nak bawa ke sahur untuk iftar hari yg ke 15 pula. Pagi2 subuh tu, tinggal panaskan semula aka goreng semula je la...

Kejadian udang goreng tepung kali ni rasa macam lebih berpuas hati berbanding sebelum2 ni... campuran tepung ready made jenama Nona dengan kuantiti lebih kurang 50g dan aku tambah 3 sudu besar tepung jagung. Campur sebiji telur dan cairkan sedikit dengan air yg terendam ais ketul.


Dengan minyak yang banyak, goreng udang yang dicelup apabila minyak betul2 panas. Bila masukkan udang dari seekor ke seekor, tak melekat antara satu sama lain. Itu yang aku suka.

... kengkonon nak buat 'serabai' mcm resipi udang goreng butter tu tp x jadik. Jadik scramble egg plak hihihii ...

Selamat berpuasa semua :D

4 comments:

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum fiza..
ada udang tepung kat cnie.. terliur tgk tau... nasib cuti puasa... ehhehehee... mmg fav nie...sedaaap

Rosmaniza @ Ogy said...

pakai tepung GOGI lg sedap..yummy!!

Fiza Nordin said...

diana,
w'salam...wahhh dah nampak anak bulan ek kekekekee

Fiza Nordin said...

ogy,
tepong gogi?? mane lak nak dapek tu???

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)