Followers

Monday, August 15, 2011

Gulai Lemak Telur Itik dan Belimbing



Anak2 memang suka klu aku masak gulai lemak dengan telur camni... kadang2 takde telur itik, telur ayam pun boleh aje...

Tapi en hubby tu kureng sikitlah... kalau ada letak belimbing camni, dia makan kuah dan belimbingnye aje... telurnya anak2 dan mama punye bahagian hehehee

Masak lemak simple aje... kalau ikut tekak aku, letak cili api banyak biar sampai pengit telinga, tapi fikirkan anak2, kenalah kurangkan. Tiada penggunaan bawang untuk masak lemak cara aku. Cara orang lain, tak tau.... :D


8 comments:

kakcik said...

Orang NS kalau buat masak lemak memang tak letak bawang, tapi kakcik rasa kalau tak letak bawang macam tak lengkap pulak. :)

Kak Rose said...

fiza... menjejeh air liur tengok gulai tolo ni... frust sangat ari tu bli telo yg dah pecah kuningnya... gulai pun dah jd rasa lain...

Fiza Nordin said...

kak cik,
sy org selangor...mak apak org perak... arwah mak masak tak letak bawang,kite pun tak letak le... tp mmg ade dengar,style org negori masak lomak mmg tak boh bawang...

Fiza Nordin said...

k rose,
alahai syiannye... mase beli telo aritu pun siap terjerit2 kat anak bile plastik bungkusan tolo tu dibawak sambil dilambung2 hihihiii meroyan mamanye sekojap!

Deliah's Deli said...

terbaik!!kita masak lemak gak smlm tp daging..mmg fav kiter klu masak lemak. :)

Fiza Nordin said...

del,
kite naik fenen... risau gak selalu2 sgt masak lemak2 ni....tp mcm takde choice dah...

Juwita Jamaludin said...

kak fizarasanya ita tak pernah makan telur itik.. sama ke macam telur ayam kak

Fiza Nordin said...

ita,
akak ni pun buta rasa jugak hahahaa
klu tak silap (klu silap tolong betul,kan...) cuma rupanya saja sedikit berbeza. rasa lebih kurang sama dengan telur ayam biasa. kuningnya lebih pekat dan besar. telurnya pun lebih besar dan kulitnya lebih tebal. hanyirnye pun lebih sikit dr telur ayam. huhuhuuu takut nak komen lebih2... sbb kureng arif la dear.

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)