Followers

Thursday, April 02, 2009

Menghitung Hari-Hari MALAS

Picture xde kene mengena
dgn n3 okey...

Entah, aku tak tahu... kenapa sejak dua menjak ni
aku tersangat MALAS nak masuk dapur.

MUNGKIN awal bulan. Hb baru dapat gaji...
Aku pun ade 'masyuk' sikit. Pendek kate tengah
ada duit. So mind set aku adalah 'MAKAN KEDAI'.
Tapi nak beli makanan tu pun aku MALAS
So aku tunggu hb aku balik keje nanti
Dia bawak nasi bungkus bersama.

Biler nak keluarkan ikan dr freezer,
MALAS nak tunggu ikan nyah beku.
Biler nak beli udang, MALAS nak buang kulit udang.
Biler nak masak nasi, MALAS nak basuh beras.

Huh, aku memang tengah berpenyakit...
PENYAKIT YG TAK ADA UBAT -kate hb aku
PENYAKIT MALAS!

Jangan katekan nak masak, nak baking pun aku MALAS juga.
Padahal aku teringin nak buat kek coklat pisang...
Teringin nak makan kek coklat strawberi...
Tapi bila kenangkan nak sukat bahan, nak basuh
kelengkapan & simpan sume barang balik...
aku jadi MALAS!
Nak beli sepotong kat kedai aku rase...
sayangnye duit aku.
Kenapa aku nak beli kalau aku boleh
buat sendiri?
So, aku jadi MALAS nak keluarkan duit
dari dalam wallet tu...

Aku harap korang tak MALAS masuk blog aku ni
Tunggulah biler aku dah hilang penyakit MALAS ni
Akan ku jamu semula mate korang dgn makanan ye...

Chiowww

18 comments:

CikMin said...

Ya'ALLAH..teruknya ko hari ni fiza...sumenye malas....jgn minggu depan hari khamis ko kena penyakit malas ni ye..suspen dah ni..sbb hari ni khamis tau...

are said...

apehal ko ni fiza....

Suzi said...

aik fiza malas lain macam ni...ada apa2 tanda ke?? kot2 jangkit hana...kan baru jumpa hana hihihi

♥ Eda ♥ said...

hehe first time aku tengok ko dlm mood malas...klau aku dah jadi rutin dah malas tu..sampaikan tetiba klau rajin kedapo...laki aku tanye aku sihat ke tak??bole gitu...kahhhhh

lemongrass said...

fieza,
I pun slalu kena jangkit penyakit yg sama jugak.....Tension betul bila penyakit ni melanda, dia mmng lah takde ubat nya, cuma kena sabar tunggu dia hilang sendiri, wahahahaha. Masa ni lah makcik kedai tu tesenyum lebar sbb poket dia penuh berisi :-)

ai said...

Kronik dah penyakit malas kau ni besen! ;P

Rafizah Nordin said...

cik min,
hehehe harap2lah ye...

are,
entah...aku pun tak tau...

k suzi,
xde maknenye...dipghujung bendera merah ni...

eda,
hahaha!!!

k LG,
tu la pasal.tp nak tunggu rajin tu kembali,daku dah tensen dah ni...

ai besan,
aku nak balas komen ni pun aku MALAS... ape kes???

elly @ suely said...

ohooo penyakit malas sedang melanda eh... hehehe... pssttt, kalo penyakit malas ni dtg time poket penuh memg bes sume leh order je, time poket kering waduhhhh jenuh gak malwan penyakit tu kan kak? kahhhhhhhhhh

kakchik said...

banyaknya perkataan MALAS, bimbang kakchik nak membacanya takut berjangkit, BAHAYA!

MUMMY ILA said...

penyakit M melandaaa!!

Bibu said...

dah kira..ade 11 perkataan Malas di situ hahaha

~~ciklinn~~ said...

hahahhaah kak wil siap kira ha perkataan malas.....

takpe ko gi tido jekr... nanti kalau penyakit RAJIN dtg baru buat semua2 tu yerk..

Rafizah Nordin said...

suely,
sbb poket tgh kembung tu yg buat aku MALAS agaknye hehehe

kak chik,
hahaha!!! p jauh2 kak chik!

ila,
teruk tul penyakit ni...

bibu,
kau terlebih rajin la pulak jadi tukang kire hahaha

ciklinn,
nak tido pun aku malas, camno???
kikikikkkkk

wanita besi said...

sama penyakit dengan ila ni... hehehe...minggu br sekali je masak . wakakaka...lain hr dan hr ni pun rasanya kedai jgk!!!

fazilzura said...

kak pizaaaa... lor padan la x gerak2 pun gambo di blog mu.. ken epenyaki M rupe nye.. cmner leh jd cmtuh tuhhh

Rafizah Nordin said...

ila,
tensen tau klu kene virus ni...tekak ni teringin macam2 tp ya rabbi malasnyeeeee

zura,
xtaulah nak jawab.x dapek nak nolong...

Mat Gebu said...

Tu lahh kann......nak cerita pun "MALAS".....ahakss!!!

Rafizah Nordin said...

CMG,
tau tak pe... :D

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)