Followers

Friday, April 17, 2009

Sambal Sotong


Sotong adalah salah satu makanan laut yang menjadi kegemaran aku dan anak-anak. Hb tak berapa berkenan. Udang pun baru-baru ni jek dia suka. Sebelum ni tak suka gak. Tapi kalau ikan bilis memanglah kesukaan dia. Goreng ngan bawang & cili api pun dia leh makan nasi bertambah-tambah. Hehehe... cuma binik dia jek tak sanggup nak masak camtu selalu. Bukan ape... kesian lak rasenye. Macam saje dok menaya laki pulaknye...

Sotong ni aku beli 5 ekor dan kesemuanya gemuk2 bertelur. Memang aku suker! Dah masak tu, telur tu dulu aku korek keluar. Itu dulu aku ngap. Anak2 aku makan sotong nye ajelah. Wakaka... dia orang pun tak perasan. Tak tau pun... kahhhhh! Naya sungguh mama dia orang nih!

8 comments:

el said...

merah tol smbl sotong kak...sggh menyentap lidahku ni...ari tu ada pi tesco..beli sotong bsah..so arini mil msk ape x taulah..tguuu..hehehe

miss♥wahida said...

akak...dapnye sotong tu...dah lama x mkn sedap2..asyik mkn lauk spital jea skunk...

kucingorengemok said...

salam... kelakar, tapi betul, takyah ajar anak mkn sedap² nanti kita tak dpt, hehe.

♥ Eda ♥ said...

lapo prot aku tgk..kecur air liur..wakakaka..arituh tgk kak ina yg buat cemni..kali ni ko plak..ishhh terliur

Rafizah Nordin said...

L,
untunglah org ada omak mertuoooo
den tak do... uhuhuuuu

wahida,
emak tak kua spital lagi eh...?
mak akak dah kua smalam, alhamdulillah...semoga mak wahida cepat sembuh ye... amin!


kucingorengemok,
awatla name id hang cemni???kikikikkkkk

eda,
sambal pekat2 mmg kegemaran aku!

Nur Syafawati said...

ko pakai sotong kering ye kak..heheh..aku suke sotong biase tu je kalau masak sambal..huhuh...
mcmaner pun sambal sotong mak is the best!!!

Bibu said...

sotong ye..cam lama takmasak..harus beli sok kat pasar hahaha

Rafizah Nordin said...

sya,
eh idaklah...aku pakai sotong basah biase tu le...ko ni...klu namenye mak yg masak mmg besh segale sya oiii

bibu,
beli jgn tak beli tau! hehehe

Perkahwinan Kami Bersama 3 Cahayamata

Daisypath Next Aniversary PicDaisypath Next Aniversary Ticker

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
email : sofie2_za@yahoo.com & call 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)