Followers

Thursday, March 05, 2009

Tepek Pisang


Teringatlah masa kekecik dulu... aku paling tak suka kalau mak buat tepek pisang ni. Tapi kakak-kakak aku memang suke beno. Jadi kenalah mak buat cekodok sikit. Khas untuk aku. Tapi dah lamenye tak makan, teringin la pulak... buat tadi pun, anak2 suke...

Pisang ni kakak aku yg bagi minggu lepas. Kesian dok berpeluh dalam plastik kat ceruk dapo tu. Jadi aku buatlah tepek ni. Ada lagi tu beberapa ketul. Nak buat ape pulak ek??? Poning, poning... buang sayang la pulak...

7 comments:

Nur Syafawati said...

hmm..kak za..rasenyer mcm lepat pisang yer..cuma xde kelape yer??..

Rafizah Nordin said...

sya,
ada kelape jugak.tp rasa pisang dibakar sbb ianya digoreng tanpa minyak beralas daun pisang...

nor said...

yg ni kalo org peghak panggil tepek pisang...mmg sedap...makanan tradisi keluarga turun temurun org peghak ni ehhe

Rafizah Nordin said...

tu la nor...rase2 camtu gak.tapi tak berani nak buat statement camtu kat sini. kang ade pulak org melake,org johor dan lain2 tu yang mengaum kat kite hahahah

MUMMY ILA said...

waaaaaaaaaaaaaaa...kegemaran akuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!


aku suka ini makanan.. makanan femes orgpeghok terutama di kawasan hulu peghok. ye idok kak piza. aku amat sukaaaaaaaaaa...

tingat dulu dok tepek pisang atas daun pisang atas para api

Rafizah Nordin said...

ila,
aje bebenor!!!kikikikkkkk

Anonymous said...

Simpler and easier just links london various facets of being married the ought links london jewellery to be obtained and tradition recently indicated links of london sale actually divided regarding the bride's family, links of london silver the groom's family, as well as the groom himself. discount links of london Over are the days where the bride's parents insures links of london ring uk every single thing make a list of to links of london friendship bracelets sale perfect detail. For a short period, tradition had shifted this obligation to qualify for the links sweetie bracelet three parties soon discussed the following., a response, links of london earrings as well as ever-popular brunch. Experience entered production although there required to links of london necklaces sale twelve inches into your market by the grooms telephone and therefore bridal individual.

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...

Novel Terpakai - Untuk Yang Berminat...
whatsapp: 017-3113226

My Cute Banner

Halwa Telinga :)